A Bungie alaposan gatyába szeretné rázni a játékát.
Először is azon változásokról esik szó, ami már most érzékelhető lehet. Christopher Barrett, a játék rendezője közölte, hogy a háromféle tartalom közül (kiegészítő/expansion: Story, Crucible, Strike, Raid Lair, Destinations, és egyes felszerelések; szezon: negyedévenkénti újdonságok, mint Faction Rally, Iron Banner; Eververse: testreszabási tárgyak, emote-ok, xp boost tokenek) a szezon-féle tartalmak ingyenesek lesznek, illetve a belőlük származó Crucible, Strikes, Trials of Nine is. Az új Faction Rally 16-ától, az új Iron Banner pedig 30-ától lesz elérhető.
Az Eververse sosem akart „játék végi” (endgame) tartalomhelyettesítés lenni, emiatt a Ghostok, Sparrowok, és hajók az aktivitás bónuszok közé kerülnek, így a Bright Engramok nem lesznek olyan fontosak a Destiny 2 endgame-jében. Ezekhez játékmenetbeli utakat is ígért Barrett, és még az event-exkluzív lootok is elérhetőek lesznek így. A Bright Engramok módosítása és a közvetlen vásárlási lehetőségek segítségével gyakrabban megszerezhetőek lesznek azok a tárgyak, amiket szeretnénk, így kisebb hatása lehet az RNG-nek, azaz a véletlenszerűségnek. Így a mikrotranzakciók valamelyest a háttérbe kerülhetnek. Az Eververse-változtatások február 13-ától, a Crimson Daystől lesznek aktiválva. A karbantartás, ami behozza az első frissítéseket, január 16-án délután 5 és este 9 óra között lesz!
A január 30-ai frissítésben a Masterwork-rendszer már a pajzsra is használható lesz: kisebb sebződést kapunk a szuperünk használata közben. Vissza lehet forgatni a pajzson az armor stat típusát és lehet a sima pajzsot is fejleszteni Masterwork típusúra a Masterwork Core-ok és Legendary Shardok segítségével. A már modos Raid díjakat is átgyúrja a Bungie: minden fő encounter során legalább egy Raid item pottyanni fog, a Raid vendor Leviathan/Eater of the Worlds pajzsot/fegyvereket fog közvetlenül értékesíteni, ha van nálunk elég Raid token vagy Legendary Shard. Új Ghost is lesz Raid-specifikus perkekkel, hogy így is a nekünk passzoló tárgyak essenek.
A február 2-ai frissítésben a Strike Scoring lecseréli az időlimites rendszert a Nightfallban, a pontozás pedig az első Destinyéhez lesz hasonló, csak átfaragva a kompetitív megközelítés miatt. A rekord pontszámok nyomon lesznek követve emblémákkal, és díjakat is szerezhetünk így. A Clan és Community pontszámokra is vannak tervek. Az új modok is készülnek, de nem biztos, hogy februárra a fegyvereinkre kerülnek, és ha pay-to-win eredményeket lát a Bungie, megint bele fog nyúlni a Bright Engramokba. A Quickplay gyorsul (módosuló szabályok, könnyebben szerezhető power ammo), a Tower szöveges chatet kap PC-n, az exoticokból nem fogjuk egymás után kétszer ugyanazt kapni, és a Destination térképen látni fogjuk csapattársaink helyét.
Tavasszal az alapjátékban a Crucible-ben szezonális rangokat láthatunk (Valor: meccsek teljesítésével, Glory: ha győzünk – he vesztünk, ebből is kapunk levonást), privát meccseket kapunk, a 4v4 mellé bejön a 6v6 PVP, korlátozott idejű eseményként jön a Mayhem, balanszolnak fegyvereket, képességeket, pajzsokat, egyes értékesítők szezonálisan rangokat kapnak (mindig resetelve), fejlődik az Iron Banner és a Faction Rally, kevesebb ismétlődés lesz a playlistekben, az endgame-ben kevesebb hangsúly lesz az XP-grindoláson, a multi-emote-tal kiválaszthatjuk, hogy melyik emote menjen hová a négy slotban, 50 extra slotot kap a vault, ami egy exotic fület is kap, hogy spórolhassunk a hellyel, és a PC-s kiadás klánchattel bővül még.
Őszre többek között ezeket tervezi a Bungie: több Crucible playlist, jobb klán díjak, Masterwork exoticok, fejlődő Pinnacle fegyverek és felszerelés, fejlődő Trials of Nine… úgyhogy a fejlesztők komolyan átgyúrják még a játékot, hogy sikeres legyen…
Forrás: Bungie