Bruce Straley elárulta az indokot, ami a Naughty Dogtól való távozását eredményezte.
A Kotaku Splitscreen podcastjében tűnt fel Straley, aki legutóbb a The Last Of Us rendezője és az Uncharted 4: A Thief’s End társrendezője volt Neil Druckmannal (aki pedig a The Last of Us: Part II-n dolgozik). Ezt mondta:
„Felbukkant az Uncharted 4, és úgy érzem, különbség van aközött, amit magadnak csinálsz szenvedélyből (saját teóriáim voltak, amiket ki akartam bővíteni az első két Uncharted és a The Last of Us fejlesztése között), és amit nem, és az Uncharted 4 egyre inkább olyan volt, hogy „miként csinálom ezt meg a csapatnak és a cégnek?”.
Meg kellett jelentetnünk a játékot, és jónak kellett lennie, hogy ne sározza be a Naughty Dog nevét. Visszatekintve úgy tűnik, hogy a [társrendezői] szerepet azért vállaltam el, hogy a csapatnak és ne magamnak kedvezzek… két év kellett annak a szörnynek az elkészítéséhez, ami végül is az eddigi legnehezebb projektem lett.” Összehasonlításképp: a The Last Of Ushoz négy év kellett (2009-2013)!
Az eltávozása mögött nem a Naughty Dog és nem annak játékai állnak – egyszerűen úgy érezte az Uncharted 4: A Thief’s End megjelenése után, hogy ráférne egy kis pihenő. Röviden és tömören: inkább kötelezettségként stresszelt a fejlesztéstől ahelyett, hogy élvezetből csinálná.
Forrás: Kotaku