Days Gone: mi a csuda az a Freak-O rendszer?

A Sony Interactive Entertainment Bend Studio érdekes elnevezéseket használ…

Megerősítésre került, hogy a GDC 2018-on, a játékfejlesztők idei konferenciáján részt fog venni a SIE Bend is, ahol Darren Chisum, a mesterséges intelligenciát felügyelő fejlesztő, illetve egy senior programozó, Tobias Karlsson arról fog beszélni, hogy miként spawnolnak a térképre majd az egységek, és hogy miként fognak ezek a csapatok egymással interakcióba lépni, tényleges egységekbe verődni. A jellemzés valahogy így szól:

„Ez a beszéd a Days Gone mesterséges intelligenciáját (innentől MI-re rövidítve), illetve azon játékmenetbeli komponenseit érinti, amikkel a játék dinamikus és interaktív nyílt világát hoztuk létre. Szóba fog kerülni néhány MI-egység, és az is, hogy hogyan reagálnak egymásra a Freak-O rendszerben. Néhány olyan módszert is jellemezni fogunk, amikkel egységeket és tartalmat teszünk a világba egy olyan módon, ami a játékos élményét javítja. Továbbá azt is részletezni fogjuk, ahogy az emberek (NPC-k) MI-je csoportosulásra hajlamos, kikalkulálva egy frontvonalat, amivel a harcteret definiálhatják, kiválasztva a taktikai pontokat. A csapataink önmagukban egyfajta MI entitás, ami képes szituációkat azonosítani az csapattagok és a csapat biztonságára alapozva, és szerepet osztani minden egyes tagnak.” Szóval nem akarják elhanyagolni a mesterséges intelligenciát, ami sosem árt.

Egy programozói előadás során a SIE Bend vezető programozója, Graham Alridge pedig arról fog beszélni, hogy miként tudja maximalizálni az árnyékok részletességét a screen space shadow, azaz a képernyőre kiterjedő árnyékok segítségével. „Ez az előadás bemutat egy algoritmust, amivel jó minőségű, nagy teljesítményű, képernyőre kiterjedő árnyékokat lehet generálni a PlayStation 4-es játékban, a Days Gone-ban. A beszéd többféle iterációjára és módosítására is ki fog térni a technika kifejlesztése során. A technika egy kiszámított árnyalósugár-menetelő sémát használ, ami agresszív módon megosztja a minta adatait. A többi applikáció (mint például a felhők renderelése és a térfogatos köd, ami ezt a sugárkövető módszert használja, szintén szóba fog kerülni. Ezeken felül egy egyszerű technika is be lesz mutatva, amivel drámai mélységeket adhatunk a játékon belüli anyagoknak a képernyőre kiterjedő árnyékokkal.”

Ez nekünk magas volt, de technikailag biztosan részletes műsor lesz mindkettő. A Game Developers Conference március 19-e és 23-a között kerül megrendezésre a san franciscói Moscone Conference Centerben.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu