A Sony Interactive Entertainment Bend Studio érdekes elnevezéseket használ…
Megerősítésre került, hogy a GDC 2018-on, a játékfejlesztők idei konferenciáján részt fog venni a SIE Bend is, ahol Darren Chisum, a mesterséges intelligenciát felügyelő fejlesztő, illetve egy senior programozó, Tobias Karlsson arról fog beszélni, hogy miként spawnolnak a térképre majd az egységek, és hogy miként fognak ezek a csapatok egymással interakcióba lépni, tényleges egységekbe verődni. A jellemzés valahogy így szól:
„Ez a beszéd a Days Gone mesterséges intelligenciáját (innentől MI-re rövidítve), illetve azon játékmenetbeli komponenseit érinti, amikkel a játék dinamikus és interaktív nyílt világát hoztuk létre. Szóba fog kerülni néhány MI-egység, és az is, hogy hogyan reagálnak egymásra a Freak-O rendszerben. Néhány olyan módszert is jellemezni fogunk, amikkel egységeket és tartalmat teszünk a világba egy olyan módon, ami a játékos élményét javítja. Továbbá azt is részletezni fogjuk, ahogy az emberek (NPC-k) MI-je csoportosulásra hajlamos, kikalkulálva egy frontvonalat, amivel a harcteret definiálhatják, kiválasztva a taktikai pontokat. A csapataink önmagukban egyfajta MI entitás, ami képes szituációkat azonosítani az csapattagok és a csapat biztonságára alapozva, és szerepet osztani minden egyes tagnak.” Szóval nem akarják elhanyagolni a mesterséges intelligenciát, ami sosem árt.
Egy programozói előadás során a SIE Bend vezető programozója, Graham Alridge pedig arról fog beszélni, hogy miként tudja maximalizálni az árnyékok részletességét a screen space shadow, azaz a képernyőre kiterjedő árnyékok segítségével. „Ez az előadás bemutat egy algoritmust, amivel jó minőségű, nagy teljesítményű, képernyőre kiterjedő árnyékokat lehet generálni a PlayStation 4-es játékban, a Days Gone-ban. A beszéd többféle iterációjára és módosítására is ki fog térni a technika kifejlesztése során. A technika egy kiszámított árnyalósugár-menetelő sémát használ, ami agresszív módon megosztja a minta adatait. A többi applikáció (mint például a felhők renderelése és a térfogatos köd, ami ezt a sugárkövető módszert használja, szintén szóba fog kerülni. Ezeken felül egy egyszerű technika is be lesz mutatva, amivel drámai mélységeket adhatunk a játékon belüli anyagoknak a képernyőre kiterjedő árnyékokkal.”
Ez nekünk magas volt, de technikailag biztosan részletes műsor lesz mindkettő. A Game Developers Conference március 19-e és 23-a között kerül megrendezésre a san franciscói Moscone Conference Centerben.
Forrás: WCCFTech