Monster Hunter: World – Szép új szörnyvadász világ

TESZT – Majdnem tíz évet kellett rá várni, hogy asztali konzolra végre megjelenjen a következő Monster Hunter, pedig már rengeteg rajongó várta, hogy végre magas felbontásban is élvezhesse a sorozat legújabb részét. Tekintettel arra, hogy sem a Wii, sem a 3DS rész nem hozott a franchise-t érintő jelentős változást, vagy átütő sikert, ezért kíváncsian vártuk, a PS4-re is elkészült rész vajon mit tartogat a tarsolyában.

 

Majdnem harminc órát töltöttem el szörnyeket fogva, gyilkolva és főleg túlélve a velük való összecsapásokat, így elmondhatom, hogy aki újonnan vág bele a franchise-ba, annak most érdemes ezt megtennie. Annak ellenére, hogy ez a Monster Hunter az előzőekhez képest lineárisabb játékélményt nyújt, szó sincs arról, ahogy leegyszerűsítettebb, vagy lebutítottabb részről lenne szó. A Capcom apait-anyait beleadott a Worldbe és ez a négy év megfeszített munka meg is hozta gyümölcsét, a kérdés már csak az volt, hogy a PlayStation és az Xbox játékosközösség a szó szoros értelmében vevő-e az új részre? Az eladások egyértelműen azt mutatják…

Vágjunk bele az Új Világba!

A franchise újdonsága a teljesen kidolgozott sztorirész, amelyhez szinkronszínészek is a hangjukat kölcsönözték. (Ráadásul még külön Monster Hunter nyelven is megszólalnak, ami mondjuk inkább vicces és kicsit a Sims-ek karattyolására hasonlít. – BadSector) A játék elején az általunk generált hős megérkezik az Ötödik Flotta hajójával, amely az Új Világ felé tart. Ez egy olyan hely, ahova a szörnyek tízévente migrálnak, ismeretlen okokból. Ezt próbálja megfejteni az emberiség, de a korábbi flották mind kudarcot vallottak. Most az Ősi Sárkányok szintén az új kontinensre migráltak és nekünk kell kiderítenünk, hogy ennek mi lehet a célja, illetve mindent zsákmányul ejteni, vagy csak lemészárolni a szörnyeket.

A történet elég egyszerű, mint a százasszög, illetve a szájszinkron is általában elég borzalmas, ráadásul még az is előfordul, hogy a karakterek egészen mást olvasnak fel, vagy küldetés közben megszakad a szövegelésük.

Mindezt tetézendő, az NPC sablonosak, unalmasak, és egyszerűek, mint a százasszög. Állandóan arról karattyolnak, hogy mennyire új ez a kontinens, és hogy a vadászat az életük. Ha kidolgozott, The Witcher 3/Horizon-szintű történetre és átvezetőkre vágysz, akkor a Monster Huntert felejtsd el.

Tutorial Hunter

A játék első két-három órája nagyjából egy kibővített oktatórész, amely az atyaúristent is részletesen elmagyarázza a játékosnak. Ha késztetést érzel, hogy gyorsan tovább nyomd ezeket meglehetősen unalmas szövegeket, akkor ne tedd, mert elég jó leírásokat, sőt, esetenként taktikákat is ad arra nézve, hogy bizonyos szörnyeket legyőzzünk. Ahhoz, hogy többet tudjunk meg a szörnyekről, nyomaikat kell megtalálnunk, vagy a testükről levált darabokat kell gyűjtögetnünk. Viszonylag nagyok a pályák és könnyű eltévedni, viszont a zöld kis szentjánosbogár-szerű lények mindig mutatják az utat, hogy merre kell haladnunk, illetve a dús vegetációban rejtőző értékes nyersanyagokat is mutatják.

Miután elég információt gyűjtöttünk a szörnyekről, a térképen meg is jelennek. Amikor pedig végre összeeresztjük a bajuszt velük, tovább jegyzeteket olvashatunk róluk a Field guide nevű könyvecskében. A Field guide-nak két része van, az egyik azt mutatja, hogyan és milyen gyorsan tudják a kis bogarak megtalálni a szörnyet, a másik pedig leírás a szörnyekről, melyben a gyenge pontjaikról olvashatunk. Érdemes ezeket áttanulmányozni, mert sokszor jobban járunk, ha valamilyen taktikát alkalmazunk, mintha csak karddal csépeljük bőszen a szörnyeket.

Otthon, édes Astera!

A fő helyszín, ahová mindig visszatérünk, az Astera nevű kis település. Itt tudunk kereskedni, küldetéseket felvenni és új fegyvereket és páncélokat gyártani.

Tizennégy fegyver létezik a Monster Hunter: Worldben (közelharcos és tüzelőfegyver), olyan egészen egyszerűektől kezdve, mint az egyszerű hosszú kard, vagy a komplex fegyverek, mint a Switch Axe, vagy az Iron Assault. Olyan kombinált fegyvereket is kapunk, amelyek közelre és távolra egyaránt hatékonyak, mint például a Gun Lance, illetve az összes fegyvert uprade-elhetjük is egy fejlesztőfán keresztül, mely segítségével újfajta fegyvereket is gyárthatunk. A nyersanyagot a levágott szörnyekből gyűjtjük, illetve azokból a küldetésekből, amelyek különleges jutalmakat adnak. Bár elég sokféle fegyvert tudunk használni, érdemes specializálni magunkat az egyikre és kitanulni azt, lévén mindegyiknek külön erősségei és gyengeségei vannak. Van egyébként olyan lehetőség is a játékban, hogy az kijelezze, hogy bizonyos kombókhoz mikor milyen gombot kell lenyomni, így brutális sebzést okozhatunk a szörnyeknek.

Maga a harc sokszor frusztráló, lévén nincs semmilyen auto lock a szörnyeken, így a játékosnak kell beosztani, hogy merre, milyen ritmusban sújtson le, illetve hogyan helyezkedjen. Tömérdek megoldás van arra nézve, hogy hogyan zsákmányoljon, pusztítson el, vagy fogjon el egy szörnyet. Bár a játék elsőre biztosan sokakat a szokásos hack’n’slash akció RPG-re, vagy MMO-ra emlékezteti, elég sokat kell készülődni, mert a szörnyekkel összeakasztjuk a bajuszt.

Másrészről a Monster Hunter: World játékmenete grindolásnak is tűnhet, de első kézből, harmincórás játékmenet után is elmondhatom, hogy ez nem igaz.

Új világ, régi motor

A játék az MT Framework motort használja, amit enyhén szólva is elavult, lévén a Devil May Cry 4-hez és a Lost Planethez is ezt használta a Capcom. A játék bizony néha be-beszaggat (igaz, leginkább csak PS4-en), igaz, ennek fejében a világ eléggé összetett és látványos. A szörnyek is részletesek, különösen az animáció és a hangok terén, illetve egyedi viselkedést, mozgást láthatunk tőlük.

PS4-en sem annyire vészes azért a helyzet, csak intenzív csatáknál, vagy dús vegetációnál, sokféle csillogó és tükröződő elemnél jönnek elő gondok. Sajnos a régi motornak leginkább a textúrák élessége látta kárát, amely helyenként még PS4 Prón sem az igazi, PS4-en pedig aztán tényleg sokszor igazi „Homályzóna” a játék külsőleg. A hangok és zene általában véve rendben vannak, bár a zenei rész kissé sokszor ismétlődik és annyira nem epikus, mint amennyire szeretne az lenni.  A fegyverek és szörnyek hangjai viszont ott vannak a topon – különösen a nagy monstrumoké, amint éppen rád rontanak. Kár a már említett elszúrt szájszinkronért, ami tényleg sokat ront a sztori és az átvezetők, párbeszédek hangulatán.

Sajnos a multiplayerrel is vannak technikai problémák, pedig az elmúlt napokban két-három patch-el is próbáltak rajta javítani. Ezek sem sokat segítettek, sokszor előfordul még most is, hogy kivág az online részből a játék és mások játékába sem zökkenőmentes a belépés.

Bármennyire remek játék tehát a Monster Hunter: World, illetve szép a grafikája és jók a hangjai, a technikai részek sajnos lehúzzák.

Kezdődjék a vadászat!

A Monster Hunter: World talán az egyik legbarátibb cím a kezdőknek és haladóknak egyaránt. Ez azért nem jelenti azt, hogy túl könnyű lenne a játék, pusztán azt, hogy mindent részletesen elmagyaráz és begyakoroltat. Nincs más hátra, mint előre: jó vadászatot!

-Dante-

(fordította: BadSector)

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

Pro:

+ Sokféle szörnyeteg
+ A harc kemény, de szórakoztató
+ A szörnyek kidolgozása és a környezet elképesztően részletes

Kontra:

– A harc időnként kissé ügyetlen, szerencsétlen
– A sztori és az NPC-k rettenetesen sablonosak
– A motorból eredendő grafikai hiányosságok, gyengeségek


Kiadó: Capcom

Fejlesztő: Capcom

Stílus: Action Role-Playing

Megjelenés: 2018. január 26.

Monster Hunter: World

Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.8
Történet - 5.6
Zene/audio - 7.6
Hangulat - 9.1

7.7

Szórakoztató, addiktív játék, de sajnos nem hibáktól mentes. Szerencsére annyira nem frusztráló, mint az elődei.

User Rating: 3.7 ( 1 votes)

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu