Ubisoft: sok profit a mikrotranzakciókból

A Ubisoft is közzétette negyedéves pénzügyi jelentését, amit errefelé lehet fellelni.

Az utóbbi kilenc hónapban a „játékos ismétlődő befektetése”, azaz a mikrotranzakció kategóriája (DLC, season pass, kozmetikus tárgyak, ilyesmi…) a francia kiadónak 318,5 millió eurót generált. Ez az egy évvel korábbi adatokhoz képest 87,4%-os emelkedés, és a teljes eladási eredményből is 26,7%-ot hozott össze ebben az időszakban (ami szintén növekedés a 2016-os 20,9% után). A Ubisoft szerint a digitális extra tartalom kevesebb marketing- és fejlesztési költséget igényel – példaként egy 1499 Helixbe kerülő (=15 euró), égő lovat hoztak fel az Assassin’s Creed: Originsből. A kiadó amúgy követi az Electronic Arts és az Activision Blizzard eredményeit, és célja utolérni a két rivális kiadó mikrotranzakciós százalékát (lásd második kép).

A Rainbow Six: Siege, ami 2015 decemberében jött ki, két évvel a megjelenés után rekord havi felhasználószámot mutatott fel – ez a játék egyike azoknak, amik a mikrotranzakciót nem a játékos kárára vetik be. (Azaz kozmetikus dolgokról van szó, a la Overwatch.) Alain Martinez, a Ubisoft pénzügyi főnöke szerint a lootboxokat ők úgy kezelik, mint „egy minőségbeli és választásbeli kérdés” – szerintük a pénzünkért megfelelő minőségű dolgokat kell kapnunk, és kizárólag opcionális tárgyakról legyen szó bennük. Azt is elmondta még, hogy a lootboxok szerencsejátékként való kezelése, és az ekörüli botrány túlzás, mivel már szerinte lenyugodt a párbeszéd erről a témáról. (Majd meglátjuk, monsieur Martinez…)

A Ubisoft az utóbbi negyedévben 725 millió eurónyi eladást hozott össze, messze felülmúlva a kitűzött célokat, és ebben értelemszerűen az egy év szünet után visszatérő Assassin’s Creed új része, az Origins volt az éllovas (amivel kapcsolatban szintén úgy vél a francia kiadó, hogy ebben a játékban helyes megközelítéssel éltek a lootboxok tekintetében). Ebből Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója szerint kétszer annyit fognak az élettartama során eladni, mint a 2015-ös Syndicate-ből.

Felhívnánk a figyelmet a harmadik képre – „a PC-s lehetőség” ugyanis azt jelenti, hogy az öt évvel korábbi 7%-os eredményhez képest most a Ubisoft PC-n az eladásainak immáron 18%-át generálja. (A többi sallangot nem érdemes részletezni itt.) Az éllovas továbbra is a PlayStation 4: az utóbbi negyedévben 44%, az utóbbi kilenc hónapban 41%-ot tett ki az értékesítés rajta. Őt az Xbox One követi (25/24%), a Nintendo Switch pedig kapásból 6/8%-ot ért el – a prev-gen konzolok már csak 4/3%-nál járnak, a „többiek” (mobil, kiegészítő… – ezt írja a negyedik kép) pedig szintén 6/8%-ot dobtak a közösbe. Továbbra is Észak-Amerika az éllovas az eladásokban, de Európa is tartja magát (lásd ötödik kép).

Végezetül a Nintendo Switchről érdemes egy bekezdésnyit regélnünk: a hatodik képen ugyanis az látható, hogy bizony a Ubisoft a Nintendo első számú third-party (külsős) kiadója, és a Mario + Rabbids: Kingdom Battle lett a legtöbbet értékesített külsős játék a platformon. Martinez szerint a Ubisoft „nagyon örül” ennek, és Guillemot szerint a Nintendóval való kapcsolat „nőni fog”, és tovább építenék a két cég közötti együttműködést – több dolgot is közösen fognak csinálni, de erről több dolgot még nem árulhat el.

A Take-Two és az Activision Blizzard után tehát egy újabb füligszáj kiadóval van dolgunk…

Forrás: GameSpot, PCGamer, DualShockers, DualShockers, DualShockersDualShockers

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu