Néhányan egy kérdőívet kaphattak a francia kiadótól. Ebben az Assassin’s Creed jövőjére lehet néhány burkolt utalás.
Nem is kertelünk, hanem listázzuk a lehetséges helyszíneket:
- A peloponnészoszi háború Athén és Spárta között (ókori Görögország)
- Jeanne d’Arc csatái és a Fekete Halál feltűnése a százéves háború során (ez Anglia és Franciaország között zajlott)
- A spanyol konkvisztádorok amerikai inváziója (itt a teljes Észak-Közép-Dél-Amerika hármast kell elképzelni!)
- Vilmos angol király és Anglia invázója
- A spanyol inkvizíció (ez az Assassin’s Creed-film környezete volt)
- Alexandrosz (Nagy Sándor) hódításai
- A szovjet forradalom: a cári hatalom megbuktatása
- Dzsingisz kán és a mongol inváziók
- A hadakozó fejedelmek csatája a feudális Japánban (Azucsi-Momojama kor, 1568-1600)
- A viking inváziók és az ő nagy hadseregük
- A Római Birodalom felemelkedése a mediterrán régióban
- Hannibál római inváziója
- A sötét középkor és Artúr király
- A császári dinasztiák közötti konfliktusok a középkori Kínában
Elég komoly lista, ami még a XX. századra is kitér (1917), úgyhogy a Ubisoftnak vannak ötletei bőven. Ez kifejezetten igaz akkor, ha a játékmenetbeli elemek listáját is áttekintjük:
- Hatalmas fegyverkraftolás a világban talált anyagok segítségével
- Saját eszközök, boosterek, potionok és spellek kraftolása
- Hatalmas képesség/skill listából való választás lehetősége, amivel a saját harci stílusunkat megalkothatjuk
- A saját karakterünk teljeskörű megalkotása (nem, arc, testforma, stb.)
- A cselekedeteink és döntéseink a játék világára és történetére való hatásának bemutatása
- A fegyverünk/páncélzatunk fejlesztésének lehetősége a világban talált erőforrások segítségével
- Az öltözékünk és fegyverünk testreszabása új színekkel, mintákkal, stb.
- A saját páncélkészletünk összerakása úgy, hogy kiválaszthatjuk, hol mit használnánk (pl. milyen fejvédő, milyen mellkasvédő, stb.)
- Csapattársak toborzása és testreszabása – hadsereg vagy tengerészeti sereg
- A harci szekerünk/csatahajónk/általunk lovagolt állat fejlesztése és testreszabása
- A lehetőség, hogy több dialógusopció közül válasszunk, ami a párbeszéd végkimenetelére és a történetre is kihat (Mass Effect – többet kell-e
- A másodlagos karakterek, NPCk, állataink, stb. fejlesztése és testreszabása
Nos itt már elég komoly eltérések vannak – potikat és spelleket nem nagyon láttunk még Assassin’s Creed játékokban (konkrétan soha), ráadásul az általunk megváltoztatott történet (itt a dialógusos pont is idevehető) is szembe megy azzal, amit az Animus, illetve a szinkronizáció képviselt idáig a Ubisoft játékaiban. No és ott van még a karakterkészítés is, ami szintén eltérés lenne…
Persze ezek még csak puszta tapogatózások, de már biztos: a franciák felmérik a terepet.
Forrás: The Codex