A héten ünnepelte első születésnapját a remek eladásokkal rendelkező PlayStation 4-exkluzív áték, így a fejlesztők a Redditre mentek.
Ott egy kérdezz-feleleket tartottak, a billentyűzet mögé pedig Ashly Burch, Aloy hangja, illetve Ben McCaw, a játék vezető írója ült, hogy megválaszolja a rajongói kérdéseket. McCaw elárulta, hogy mi inspirálta az alaptörténet (és a Frozen Wilds kiegészítő) megírása során.
„Több dolog is megihletett minket, de itt van kettő, ami valószínűleg meg fog lepni. A fő történethez bibliai epikus művekből szereztünk inspirációt, mint a Ben-Hur vagy a Tízparancsolat – nem azért, mert Aloy bármilyen módon is vallásos lenne, hanem mert rájöttünk arra, hogy párhuzamok voltak a hősök és aközött, amit mi szerettünk volna megvalósítani. A Frozen Wildsot a 2010 névre hallgató film inspirálta. Kitaláljátok, miért?” – írta McCaw.
Azt is elárulta, hogy kivágtak egy küldetéssorozatot, amiben Aloy Oseramba ment volna. Ez azért is érdekes, mert az ottani törzs szerint a nőknek nem szabad bármit birtokolniuk, és Aloy határozott és független viselkedése felrázta volna az ottani dolgokat. Azzal kapcsolatban is nyilatkozott, hogy a játék történetével milyen üzenetet szeretett volna a Guerrilla közvetíteni:
„Ez egy remek kérdés. A Horizon: Zero Dawn megadta a lehetőséget arra, hogy azt általunk akart játékot fejleszthessük, és a PlayStation mindig is támogatott minket. Azon felül, hogy egy ütős, gépekről, törzsekről és a világra veselkedő nagy veszélyekről szóló történetet hoztunk össze, azt szerettük volna még, hogy személyes legyen. Azt szerettük volna, hogy a generációkon átívelő, a pusztító erőket is túlélő szerelmi kötelékekről szóljon. Alapjában véve pedig azt kívántuk, hogy a játék egy hölgyről meséljen, aki az anyja után kutakodik. Reméljük, hogy ez átjött, és a válaszokból ítélve úgy tűnik, hogy ez sikerült,” válaszolta McCaw.
Horizon: Zero Dawn 2 – vajon bejelentik-e az E3-on? Meglátjuk negyed év múlva.
Forrás: WCCFTech