Mégsem egy indie és AAA megközelítés közötti játékról lenne szó?
A múlt héten arról írtunk, ahogy Martin Klíma, a Kingdom Come: Deliverance felelős producere több időt szeretett volna a fejlesztésnek szentelni, és szerinte nem akar a játék harcolni például az Assassin’s Creed franchise ellen, mivel jóval kevesebb pénzből készült a Ubisoft alkotásához képest.
Ebben van is valami, de a Kickstarteren anno kb. másfél millió dollárt szerzett Daniel Vávra (ex-2K Czech: Mafia) játéka. Viszont a legújabb Forbes cseh kiadása arról ír Vávra részletes profiljában, hogy a Kingdom Come 750 millió cseh koronából készült – ez 36,5-37 millió dollár. Nem tudni, hogy ebbe beleszámították-e a közösségi finanszírozásból összegyűlt másfél milliót, de ez jóval több pénz. Itt biztosan közrejátszhatott Zdeněk Bakala is – a cseh milliárdos 2011 tájékán saját zsebből finanszírozta a prototípus elkészítését, és biztos, hogy később is anyagi támogatást biztosíthatott a Warhorse-nak.
Ezt írta a WCCFTechen közzétett kép magyarra fordítva: „Nem mindenki szereti őt, de ezt nem lehet elvenni tőle. Daniel Vávra egy ütős játékot készített Zdeňek Bakala pénzügyi segítségével – ilyesmit régóta nem láthattunk. A Kingdom Come: Deliverance egy hét alatt nulláról egymillió játékosra emelkedett, és nyilvánvaló, hogy ez a tendencia folytatódni fog.” Ezután a jobb hasáb megemlíti a büdzsét (750 millió cseh korona), ami a marketing miatt növekedett meg ekkorára, a tesztekről is ír (bugos a játék, és a fejlesztés sokat lett halasztva), de az adózást figyelembe véve már profitot termel, és a Forbes írása szerint a KC:D sikere ahhoz hasonlítható, mintha egy cseh film Oscar-díjat nyerne.
A játék ettől függetlenül korrekt, de még patchek tömkelege készül hozzá…
Forrás: WCCFTech