A magyarul Nemzetközi játékfejlesztők (non-profit) egyesületére fordítható International Game Developers Association (innentől IGDA-ra rövidítve) megelégelte, hogy rájuk (vagy legalábbis az alkotásaikra, a játékokra) fogják a való világban látott erőszakos események bekövetkezését.
„Legyünk nyíltak a videojátékokkal és a fegyveres erőszakkal kapcsolatban – nem leszünk bűnbakok. A tények igencsak tiszták – semmilyen tanulmány nincs, ami kapcsolatot mutat fel a játék és a fegyveres lövöldözés között. A Legfelsőbb Bíróság tisztán megállapította, hogy a videojátékokat a szólásszabadság védi.
Az a sztereótípia, hogy a játékosok elhidegült, tinédzser fiúk, szimplán téves: az Egyesült Államok 150 millió játékosának 41%-a nő, és több 35 évesnél idősebb nő mint 18 évesnél fiatalabb fiú játszik. Az Egyesült Államok ugyanazokat játssza, mint a világ többi része, de a fegyveres erőszakkal egyedi helyzetben vagyunk. A játékosok mindenféle életkörülményből jöhetnek, korosztálytól, nemtől függően. Tanárok vagyunk, diákok vagyunk, szülők és gyerekek vagyunk.
A törvényeket ellenállhatatlanul betartó polgárok vagyunk, akik az amerikaiak többségével egyetértenek abban, hogy értelmes fegyverszabályzatra van szükség: erősebb háttérellenőrzést, a bump stock [a ravasz egyik fajtája – a szerk.] és a nagy tölténytárak betiltását és a legalább 21 éves életkor bevezetését támogatjuk.
A videojátékokat, vagy a média bármelyik formáját bűnbakként kezelni úgy, hogy eközben folyamatosan visszautasításra kerül (vagy mégcsak megfontolásra SEM kerül) az elfogadható, racionális fegyvertartási korlátozás, amit az amerikaiak szeretnének és megérdemelnének – ez nem fog átverni senkit sem,” írta az egyesület Twitteren.
Az IGDA nem vesz részt a mai nap megrendezésre kerülő megbeszélésen, amit Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke hívott össze. Ők egyszerűen nem szeretnék, hogy Trump a mostanában felerősödött „játékütlegelésében” őket is betalálja.
Hogy miről szól a Trump-féle meeting, arról esélyes, hogy holnap be fogunk számolni.
Forrás: PCGamer