Bravo Team – Time Crisis VR köntösben?

TESZT – Belemerültünk egy keleteurópai város kellős közepén lezajló harcba a Supermassive Games legújabb PSVR címében. Igazi árkád FPS-sel van dolgunk, amely sok tekintetben emlékeztet az ősrégi Time Crisis-ra.

 

A Supermassive Games mostanában elég sokféle módon kamatoztatta kreatív tehetségét, hiszen az Until Dawn képében készült már hagyományos horrorkalandjáték, majd a PSVR korai időszakában az Until Dawn: Rush of Blood egyfajta megelevenedett szellemvasút képében vitte tovább a franchise-t, illetve nemrég került boltokba a The Impatient, amely szintén a PSVR technológiáját felhasználva vitte tovább az Until Dawn örökségét. Sajnos ez első, kiváló Untik Dawn óta (mely mind a mai napig hatalmas kedvencem) még nem sikerült igazán maradandót alkotniuk és ez a horrortémától elrugaszkodott katonai PSVR shooterre, a Bravo Teamre is igaz.

Elit katona

Az általunk irányított katona egy elitosztagban szolgál és az a feladata, hogy az egy kelet-európai ország elnöknőjét védje. Be kell bizonyítanunk, hogy érünk valamit, miután egy csapdát állítva megtámadják az elnöki járművet, és az USA női elnökét elrabolják. Nem valami eredeti történet, de ilyen típusú játékban nem is számítottunk valami Oscar-díjas politikai thrillerre.

Innentől kezdve belső nézetben kerülünk (a szó minden értelmében, hiszen PSVR-t használunk), amely sok tekintetben emlékeztet a Namco Time Crisis című játékára – annak ellenére, hogy sajnos nem ér fel ehhez a régi klasszikushoz, melyet anno még fénypisztollyal játszottam. És hogy mitől jobb a Time Crisis? Sajnos, a Supermassive túl sok fejlesztési hibát követett el…

Nem rejtjük véka alá

Nem is rejtegetem: a legnagyobb probléma a Bravo Teammel a rejtőzködési rendszerben van. Ráadásul mindjárt a játék legelső pillanatában érezni fogjuk, hogy itt valami nem gömbölyű. Ahelyett, hogy szabadon mozoghatnánk, ebben az FPS-ben állandóan a rejtekhelyekhez kell ugrani, amelyeket direkt úgy rendeztek el, hogy automatikusan elérhessük őket, abban a pillanatban, amikor külső nézetre vált a játék. Ezután pedig a VR-al kell valahogy megtalálnunk a megfelelő pontot, ahonnan lőhetünk, anélkül, hogy minket eltalálnának.

Ez egyébként így leírva nem is hangzik rosszul és ha jól megvalósítják, működhetett volna, azonban sajnos nagyon sokszor elég sután és szerencsétlenül működik, ráadásul úgy, hogy nemcsak a játékmenet kárára megy, de a VR által nyújtott realizmuséra is.

Rövid Team

Ezen felül a játék még elég rövid is, még ahhoz képest is, amit egy VR címtől elvárnánk. 2-3 óra alatt gond nélkül kivégezhetjük a terroristákat és a játékot is, amely mindössze hat szintből áll. Van még Challange mód is, amely arra bátorít, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.

Ami az irányítást illeti, az már szerencsére egy pozitívabb történet. Annak ellenére, hogy az állandó fedezékbe való ugrálás nem valami szórakoztató, összességében az irányítás rendben van – főleg, ha a PlayStation VR Aim Controllert használjuk. A DS4-et és a Move-ot használhatjuk közösen, de az Aim Controller használata erősen ajánlott.

Ami a látványt illeti, az szintén egy kicsit hullámvasút: egyaránt találkozunk látványos jelenetekkel és csalódást okozó grafikus megoldásokkal. Ez igaz magukra a textúrákra is: helyenként rendkívül részletesek (PS4 Pro konzolon teszteltem a játékot, amelynél alapból élesebben a textúrák), máshol már kevésbé pozitív grafikai élményekkel gazdagodunk.

Az animációk viszont egész meggyőzők és az ellen modelljei is egész jól kidolgozottak. Sajnos, a textúrák betöltése még ront ezen az élményen is…

Igazi hullámvasút tehát a Bravo Team: remek irányítás jellemzi (főleg AIM Controllerrel), ugyanakkor a fedezékrendszer rémes. A grafika helyenként nagyon ütős, ugyanakkor sok helyen már kevésbé, és ez igaz a hanghatásokra, zenére is.

Kár érte, jó ügynök lehetett volna.

-BadSector-

Pro:

+ A PlayStation VR Aim Controller irányítás pontos és élvezetes
+ A háborús atmoszféra egész hangulatos
+ Az online játékmód még több élvezetet nyújt

Kontra:

– Túl rövid hadjárat
– Nagyon gyenge AI, gyenge rejtőzködési rendszer
– Technikai téren hullámvasút


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: Supermassive Games

Stílus: VR FPS

Megjelenés: 2018. március 6.

Bravo Team

Játékmenet - 6.2
Grafika - 7.1
Irányítás - 7.4
Zene/Audio - 5.2
Hangulat - 5.4

6.3

KORREKT

Igazi hullámvasút tehát a Bravo Team: remek irányítás jellemzi (főleg AIM Controllerrel), ugyanakkor a fedezékrendszer rémes. A grafika helyenként nagyon ütős, ugyanakkor sok helyen már kevésbé, és ez igaz a hanghatásokra, zenére is. Kár érte, jó ügynök lehetett volna.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu