The Council: Episode 1 – The Mad Ones – Telltale rázva, újrakeverve

TESZT – Épp az imént fejeztem be a játékot (és már most hozzámvágták a következőt…), és nem csalódtam, vagyis de, csak pozitívan. Meglepően korrekt anyag a The Council első része. A Big Bad Wolf alkotása szerintem újragyúrta a Telltale-formulát, ami komolyan feladja a leckét nekik, és ez nem vicc!

 

A XVIII. század végén járunk, 1792-ben (a prológban), majd 1793-ban, Lord Mortimer szigetén. A kerettörténet annyi, hogy Louis de Richet (volt még egy keresztneve, azt sikerült elfelejtenem – a főszerkesztőnk penge franciából, nem én!) elmegy erre az elit szigetre, ahol nevesebb karakterekkel találkozik, ám a célja az, hogy fellelje édesanyját, aki néhány hete már idejött, de eltűnt. Vagy mégsem?

Narratíva másképp

A játék első pár perce egy jelenet, ahol egyetlen döntést kapunk: megbízunk-e anyánkban, vagy sem. Ezek után snitt a szigetre, ahol már az elején megismerkedünk két karakterrel. Egyikük a Vatikánból jött (Giuseppe Piaggi), a másikuk pedig az angliai Emily Hillsborrow – ő fontosabb személy lesz az első epizód során. A kezdeti beszélgetések során megkapjuk az első skillpontjainkat, amiket három ágazatban költhetünk el: a Diplomat főképp a beszédkészségével jár élen, az Occultist a megtévesztésben jó, kihasználva másokat, míg a Detective a nyomozásban, felfedezésben remekel.

Én főleg a diplomata irányba indultam el. Néhány perc után egy kis látomás jön elő, ami mintha a Life is Strange-re biccentene, igaz itt nincs idővisszatekerés… sőt, nem csak az sincs, hanem szerintem mentés visszatöltés sem. Legalábbis egyszer abbahagytam az első fél óra után, ráböktem az első mentésre, Play, és páccs, kezdhettem előlről, valószínűleg a saját hülyeségem miatt.

Skill

Szóval lesz egy látomásunk, ami szerintem már előreveti az okkultista eseményeket, mivel egy másik karakter, aki az akkori amerikai elnökhelyettes lánya, komolyabb szereppel rendelkezHET a sztoriban, és ő nem éppen normális kinézetű, a háttértörténetéről meg nem lenne jó ötlet beszélnem. De végül egy kis nyomozás után rájövünk arra, hogy itt valami nagyon nem stimmel, és végül a Mortimer-kastélyban (erődítményben?) kikötünk. Na, itt rövid időn belül egy bizonyos George Washingtonnal, majd egy akkor még nem éppen világhírű Bonaparte Napoleonnal is találkozni fogunk. Bár kitalált eseményekről szól a játék, előre kifejezem: szerintem már ebben is bátor, egyedi próbálkozásnak tűnik a The Council.

A beszélgetések során több, fejleszthető skillt is elnyerünk, vagy bevethetünk az Effort Pointokkal. Politika, logika, pszichológia, nyelvismeret, összesen tizenöt van, öt minden fő kategória alatt. Négy tárgyat is találni fogunk gyakran elszórva a környéken, illetve két ritkábbat. A gyakran fellelhető Royal Jelly pont az EP-t tölti vissza, és ha elég (asszem négy? lehet, hogy csak három) Ambert találunk, és sok szerencsét, hogy mindegyik meglegyen az epizódban, eggyel több EP-nk lesz – a másik ritkaság a Mortimer-érme. A gyakoribb tárgyakból maximum öt lehet nálunk, szóval érdemes használni egyet, ha már kimaxoltuk.

És a többiek

A történet jó. Két befejezés lesz, és nekem sikerült kifognom a rosszat. Mindegy, grafikailag kicsit… szokatlan itt-ott pár karakter arca, és itt-ott átlógnak a textúrák, és a feliratok esetében is láttam elírást (moto motto helyett, pont vessző vessző pontpontpont helyett, ilyesmi), ráadásul a feliratok is mintha túl gyorsan lemennének a képernyőről a hosszabb mondatok során. Zeneileg és hangilag viszont egészen korrekt a cucc.

Mégis vannak hibái. Nem olyan hosszú ez, de mégis hosszabb a Life is Strange/Telltale cuccoknál – jó két és fél óra lesz legalább, ha minden követ felforgatunk, vagy ha a puzzle-k nem mennek elsőre, és abból lesz legalább kettő is. Nem is ez a nagyobb gond, hanem szerintem az extra események (lehetőségeknek hívja a játék) a karakterekkel rövid ideig bukkannak csak fel, és erre fel kell készülni (és a karakterekre magára is: ha nyomozunk, olvasunk, megtudjuk, kinek mi a gyengéje és az erőssége).

Az év egyik meglepetése?

A Metacriticen ennek a játéknak még nincs tesztje. Két felhasználói van, egy nyolcas és egy tizes. És én úgy gondolom, hogy egy nyolcast MEGÉRDEMEL a The Council! Mertek újítani, és ezzel megkongatja a vészharangot a Telltale-nél. Az epizodikus játékok kedvelőinek abszolút AJÁNLOTT. Kicsit rövid, itt-ott hibázik, de a Big Bad Wolf nagyon komolyat alkotott. Az év egyik KOMOLY meglepetése lehet még a The Councilből!

-V-

Pro:

+ Komoly csavart dob a Telltale-formulába…
+ …a többféle módon fejleszthető karakterünk miatt!
+ Egész korrekt audiovizuálisan, és maga a történet/korszak is egyedi

Kontra:

– Grafikai, animációs és felirattal kapcsolatos hibák itt-ott feltűnnek
– A „lehetőségek” nem sok időt biztosítanak
– Kicsit rövid (de még mindig hosszabb az átlagosnál)


Kiadó: Focus Home Interactive, Cyanide

Fejlesztő: Big Bad Wolf Games

Stílus: Epizodikus, kaland, puzzle

Megjelenés: 2018. március 13.

The Council: Episode 1 - The Mad Ones

Játékmenet - 7.9
Grafika - 8.3
Történet - 9.2
Zene/Audio - 8.1
Hangulat - 8.5

8.4

KIVÁLÓ

Ezek tényleg megőrültek. Gyönyörű - vigyázz, Telltale, trónkövetelő a láthatáron!

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu