Az Experiment 101 a Zelda: Breath of the Wildhoz hasonló megoldást szeretne megvalósítani.
Egy szerepjátékban kiemelt fontossága van a hangulat tekintetében a jól kidolgozott klímának és az Experiment 101-ben nagyon konkrét elképzelésük van arról, hogy ezt a Biomutantban hogy szeretnék elérni. Amikor a brit PlayStation magazin munkatársával beszélgettek, azt említették, hogy valami olyasmit szeretnének, mint amit a Zelda: Breath of the Wildban megvalósítottak
„Dinamikus klímánk van.” – említette a cég egyik szóvivője. „Tehát bármikor lehet hideg, például olyan környezetben, ahol víz van és ilyenkor előfordulhat egy „ó, végre át tudok itt kelni a jégen!” szitu.”
„Ami a közlekedést illeti, bizonyos helyeket nem tudunk elérni, ha nem ülünk valamilyen hátason, illetve bionikus íjat is használhatunk, amellyel feljebb tudunk jutni. Sok módja van a felfedezéseknek.”