A Sony Interactive Entertainment Santa Monica játékát bizony a FromSoftware PlayStation 4-exkluzív címe (is) megihlette…
A legújabb The Lost Pages of Norse Myth (Az északi mitológia elveszett oldalai) podcastben Anthony Dimento, a senior rendszertervező és Luis Sanchez, a vezető pályatervező is mikrofont kapott. Ezt mondták:
„Ez nem egy nyílt világú játék, de vannak hubok. A mi esetünkben egy ilyen nagy középpont, ahol van extra tartalom, ami nem szükségszerűen kötődik a fő történethez. Adott értelemben igen, de inkább a világ kibővítéséről és a benne való elmerülés élményéről szól. Az egyik pálya egy gólemről, az egyik nagy kőellenségünkről szól, és egy mellékküldetésben egy kis eredettörténetet adunk elő, ami egyfajta személyiséget ad neki – remek volt hátteret adni neki, miközben a világot építettük.
Ugyanebben a küldetésben egy zöld gyűrűs törpét keresel, és tudtuk, hogy bizonyos upgrade-ek és talizmánok lesznek a God of Warban – ezeket magadra veheted, így bónuszokat, perkeket kapsz, megváltoztatva a játékstílusod. Ezt aztán átvittük a narratíván, így ez a gyűrű egy fejleszthető tárgy lett, ami tesz valamit a játékmenetedben, de most már egy teljes, narratívával rendelkező háttere van ahelyett, hogy például „Odin bizsujának” hívjuk, ezzel elintézve az egészet. Most, hogy a mellékküldetéseken keresztül háttértörténete van, már jelent számodra valamit [ez a gyűrű].
A cél az, hogy a melléktartalmak ne érződjenek másképp, mint a fő tartalom, és ugyanaz a minőségük legyen, amiért ismert a Sony Santa Monica. Nincs rábaltázva a játékra, nem utógondolat a melléktartalom – egy teljes csapat ezen dolgozott, és sok munka volt azzzal, hogy összefésüljük az alapjátékkal, és egy, teljes élmény legyen az egész. A felfedezés sokkal nagyobb [hangsúlyú] lett, mint aminek eredetileg terveztük. Először kb. 5-10 órányi extra tartalommal számoltunk, de aztán jóval több lett: bőven van mit tenni.
Imádok olyan tereket építeni, ami egymás köré fűződnek. Az egyik kedvenc játékom a Bloodborne volt – a dizájnja csúcsminőségű! Ez egy inspiráció volt számomra, ezek a felfedezős részletek ezekre a [Souls] játékokra hivatkoznak. Vannak „kisebb hurkaink” is, ahol utakat, levágásokat nyitsz meg, értelmet adva nekik, és ezek körbemennek a területen, megismerve azt.”
Tavaly decemberben, a PlayStation Experience-en volt egy God of War nyereményjáték, ahol a két győztes bejárhatta a Sony Santa Monicát és találkozhatott Cory Barloggal, a játék rendezőjével. Az egyik nyertes barátja a God of War subredditjén válaszolt a kérdésekre. „Szerintem a [háttér]történet jól elő van adva. Vannak kényszerített részei, de sok rejtett, a háttértörténetet jobban előadó tárgy is van, amiket élvezet megtalálni. Atreus egy jegyzetfüzetet hordoz magánál, és az ő szemszögéből feljegyzi ezeket. [A God of War] hasonlít egy szemszögből az Unchartedre, de a háttértörténet és az ezzel kapcsolatos jegyzetek inkább a Mass Effectre hajaznak. Nem fárasztó, és élmény megtalálni őket, és ez sokat mond, mert én általában teszek az ilyesmire más játékokban. A világ felfedezését érdekesnek találtam. Én általában nem szoktam letérni a fő útvonalról, ha nem szükséges, de ezúttal élveztem minden követ felforgatni. Vannak falfestmények, amiket Atreus olvas fel neked, de semmi rejtett tárgy sem lőtt le komolyabb poént még.
A játék elején vannak könnyebb, nyugisabb küldetések, amivel tapasztalatot nyersz, de semmi olyasmi nincs, hogy „találd meg a kutyámat!”, vagy „találd meg az ellopott ékszereimet!”.”
A God of War április 20-án érkezik, kizárólag PlayStation 4-re.