Bátor kijelentés a Fallout: New Vegas fejlesztőitől.
A Reboot Develop konferencián felszólalt Josh Sawyer, a Pillars of Eternity designrendezője, aki az Obsidiannál dolgozik – ő azt szeretné, ha az RPG-k a jelenlegi állapotukhoz képest radikális fejlődésen mennének keresztül. Szerinte nem kellene a statoknak és a harcrendszereknek meghatároznia a műfajt.
„A hardcore RPG-közönség eléggé tradicionális. A rajongók eléggé ellenállnak a változásoknak. Az RPG-k jóval többre lehetnek képesek, mint amit eddig velük tettünk. Sokkal többet tudnánk csinálni, és sokkal radikálisabb lehetne [a műfaj].
Én is hozzájárulok a problémához: a Pillars of Eternity 1-2 eléggé hagyományos RPG, de a műfaj több irányba is el tud menni, csak a projekt méretétől és több más, egy ponton találkozó dologtól függ.
Olyan sok játék használ RPG-elemeket (statfejlődés), amiket az RPG-k határoztak meg. Kezdem megkérdőjelezni, hogy erről szól-e egy RPG-játék. Ahogy az RPG-ken dolgozok, az inkább arról szól, hogy egy karakternek sok személyisége lehet, és ahogy végigmegy egy történeten, jelentősen megváltoztathatja a sztori végkimenetelét. Amennyire pl. a statisztikák vagy a harci rendszerek interakcióba lépnek ezekkel – ez sokkal inkább rugalmasabb lehet.”
Kiemelte a Bethesdát, akik a Fallouttal és a The Elder Scrollsszal alkotnak nagy sikereket – szerinte ők más irányba viszik a műfajt: „A tradicionalisták valószínűleg idegesek lesznek emiatt, de a Bethesda RPG-i nagyon eltérnek az izometrikus RPG-ktől. Sokkal inkább akcióorientáltabbak, és az immerzív élményre koncentrálnak. Ez megmutatja, hogy van még tér az RPG-k növekedésének, hogy ne azok legyenek most, mint húsz éve voltak. Ez az egész arról szól, hogy tudnak-e egy megfelelő közönséget találni,” tette hozzá Sawyer.
Érdekes lenne, ha szabad kezet kapna Sawyer pl. egy Pillars of Eternity 3-mal. Mit tudna kihozni?
Forrás: VG247