Obsidian: az RPG-sek ellenállnak a változásnak!

Bátor kijelentés a Fallout: New Vegas fejlesztőitől.

A Reboot Develop konferencián felszólalt Josh Sawyer, a Pillars of Eternity designrendezője, aki az Obsidiannál dolgozik – ő azt szeretné, ha az RPG-k a jelenlegi állapotukhoz képest radikális fejlődésen mennének keresztül. Szerinte nem kellene a statoknak és a harcrendszereknek meghatároznia a műfajt.

„A hardcore RPG-közönség eléggé tradicionális. A rajongók eléggé ellenállnak a változásoknak. Az RPG-k jóval többre lehetnek képesek, mint amit eddig velük tettünk. Sokkal többet tudnánk csinálni, és sokkal radikálisabb lehetne [a műfaj].

Én is hozzájárulok a problémához: a Pillars of Eternity 1-2 eléggé hagyományos RPG, de a műfaj több irányba is el tud menni, csak a projekt méretétől és több más, egy ponton találkozó dologtól függ.

Olyan sok játék használ RPG-elemeket (statfejlődés), amiket az RPG-k határoztak meg. Kezdem megkérdőjelezni, hogy erről szól-e egy RPG-játék. Ahogy az RPG-ken dolgozok, az inkább arról szól, hogy egy karakternek sok személyisége lehet, és ahogy végigmegy egy történeten, jelentősen megváltoztathatja a sztori végkimenetelét. Amennyire pl. a statisztikák vagy a harci rendszerek interakcióba lépnek ezekkel – ez sokkal inkább rugalmasabb lehet.”

Kiemelte a Bethesdát, akik a Fallouttal és a The Elder Scrollsszal alkotnak nagy sikereket – szerinte ők más irányba viszik a műfajt: „A tradicionalisták valószínűleg idegesek lesznek emiatt, de a Bethesda RPG-i nagyon eltérnek az izometrikus RPG-ktől. Sokkal inkább akcióorientáltabbak, és az immerzív élményre koncentrálnak. Ez megmutatja, hogy van még tér az RPG-k növekedésének, hogy ne azok legyenek most, mint húsz éve voltak. Ez az egész arról szól, hogy tudnak-e egy megfelelő közönséget találni,” tette hozzá Sawyer.

Érdekes lenne, ha szabad kezet kapna Sawyer pl. egy Pillars of Eternity 3-mal. Mit tudna kihozni?

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu