Ha a marketingről van szó, a Sony itt is elég erősen listavezetőnek nevezhető.
A VentureBeat összeállt az iSpot.tv-vel, ami valós időben méri a reklámok fogyasztását több mint nyolcmillió okostelevízión keresztül. A március 16-a és április 15-e közötti eredmények itt láthatóak:
A 2,3 milliárd reklámmegjelenítésből (ami kb. 34,2 millió dollárba került, hogy a 19 cég 65 reklámszpotot közel 11 ezer alkalommal leadhasson) 1,1 milliárdot, vagyis 48,1%-ot a PlayStation vitt el! A részletekbe nem megyünk bele komolyabban (pl. abba, hogy melyik csatorna közvetítette – mivel az Egyesült Államokról van szó, sok értelme nincs is), de a Far Cry 5 Anything Can Happen, Everything Will élőszereplős videója vitte a prímet a közel 416,1 millió megtekintésével. (Összesen 16 reklám, több mint 3400 vetítéssel.)
A második helyen az Activision Blizzard gigász alá tartozó King végzett (24,2%, 554,8 millió megtekintés). A 3300-szor vetített hat reklám mindegyike a Candy Crusht reklámozta. A harmadik pozíciót a Nintendo vitte el (11,9%, 15 reklám, 1800+ vetítés), míg a negyedik helyet a FoxNext Games markolta fel (5,4%, 1 reklám, 649 vetítés).
A PlayStation a férfiakat célozta meg a reklámokkal, és látható, hogy a reklámok mennyisége és gyakorisága miatt is erős többségben van a többi céghez képest. (Érdemes megemlíteni, hogy a listában különálló pozíciót a Microsoft nem szerzett!) Hazánkban is láthatunk azért PlayStation 4-reklámot, úgyhogy tényleg ki lehet mondani: a Sony azért költ a hirdetésre még errefelé is.
Forrás: VentureBeat