Battle Royale-trend: meddig bírja az Activision Blizzard belépésével?

VÉLEMÉNY – Újabb műfajdivatnak lehetünk tanúi. Ahogy néhány éve a zombis játékok (Zombi U, Dying Light, Resident Evil Operation Raccoon City, Left 4 Dead 2, Dead Rising 3…), úgy most a Battle Royale tombol: csak egy maradhat. (Mondjuk ezt mintha már ’99-ben az Epic ellőtte volna az Unreal Tournamentben a Last Man Standing móddal…)

 

Szóval most ezt a divatot, amit most főképp a Fortnite: Battle Royale (Epic) és a PlayerUnknown’s Battlegrounds (Bluehole) képvisel, nagyobb kiadók is meg akarják lovagolni… mint például az Activision.

We’ve got to have money

„Több tízmillió teljesen új játékost hoztak el a játékok közé nem csak hagyományos platformokon mint a konzolok vagy a PC, hanem újabbakon is mint a mobil. Emiatt nagyon is felbátorodtunk,” mondja Coddy Johnson, az Activision vezérigazgatója (mondjuk a CEO is magyarul így hangzik, ahogy a President és a Chairman pozíciók is elnökként fordíthatóak le – kéne ide egy új Kazinczy…).

„A battle royale mód hozzájárul az iparban látott terjeszkedéshez és innovációhoz. Nem csak a fiatalabb és több millió új játékost hoz be a shooter műfajba, amiben már élenjáróak vagyunk, de kiemeli azt a képességet is, ahogy a nyugati és keleti piacokon is elmerülést kínáló játékélményt is el tud hozni,” mondja Spencer Neumann, az Activision pénzügyi főnöke.

„Amikor azt látjuk, ahogy az emberek érdekes és hatásos módon újítanak, nagyon gyorsan rájövünk, hogy miként tudunk inspirációt szerezni az innovációból. Amikor olyan dolgokat látunk, amik a mi közönségünknek kedvező, mi nagyon jók vagyunk abban, hogy azok inspiráljanak minket,” mondja Bobby Kotick, az Activision vezérigazgatója.

Ezt a három idézetet nem csak azért fordítottam le, hogy ezzel elkummantsak ezer karaktert (a motiváció hiánya ugyanis fontos tényező!), hanem azért is, mert nem véletlenül beszél az Activision Blizzard erről a műfajról: a Call of Duty: Black Ops IIII-gyel kapcsolatban (amit tizenhetedikén fognak bemutatni normálisan) ugyanis volt olyan pletyka, hogy a Treyarch elcsúszott a hagyományos sztorimóddal (…?), és ehelyett inkább egy Battle Royale módot kaphat a shooter, ami ráadásul még a Nintendo Switchen is megjelenhet önmagában…

Money is such a beautiful word

„Ez a játék nem csak az erősségeinkre fog rájátszani, hanem az innovációban is a határokat kell feszegetnie,” mondja Johnson a Black Ops IIII-ről, ami szinte biztos, hogy PC-n a testvériség jegyében átveszik a Battle.net rendszert a Blizzardtól (elvégre a Destiny 2 is meglépte…). Még egy idézetet be kell citálnom ide Neumanntól, ugyanis ez is még ide kötődik: „Láttunk a battle royale-tól rövidtávú hatásokat, de […] az üzletünk továbbra is rekordteljesítményt mutat fel.”

Szóval az Activision látja, hogy mire képes a műfaj. És ezzel valószínűleg magával húzhatja az Electronic Artsot (akiktől már hallottuk, hogy a DICE a Battlefield V-höz csinált egy prototípust ebben a stílusban), és a Ubisoft is arra kérte a Massive-ot (The Division), hogy nézzen utána a műfajnak.

Ez pedig azt jelenti, hogy egy komoly trend lesz a battle royale, amivel akár a mobilon is támadhatnak (a PUBG és a Fortnite már meg is tette!), és ez még több pénzbevételt jelenthet a kiadóknak. Igen ám, de nehéz lesz főleg a Fortnite ellen megvetni a lábukat: az már elérhető PlayStation 4-en (miközben a PUBG nem), ráadásul free-to-play címről beszélünk. Az ár pedig fontos tényező tud lenni.

Miközben készül az Overwatch névre hallgató csapatos FPS, sok sikert és még több ütős játékot kívánunk a Blizzard csapatának!

Money is power, if it were food it’s a dish I’d devour every hour

A jövőkép… Nos. Én úgy gondolom, hogy ezt a generációt a battle royale fogja lezárni. 2019-ig, 2020-ig tuti el fog menni ez a divat, viszont ahogy minden lufi, ez is ki fog pukkadni, mert kizártnak tartom, hogy több éven át is kitartson. Persze, lehet, hogy a PlayStation 5/következő Xbox még megpróbálkozik vele, de szerintem addigra nem fog már akkora szerepe lenni a battle royale-nak, és lassan elsikkad az egész.

Ha a Call of Duty: Black Ops IIII tényleg kampánymentes lesz (és a BR mód, és CSAK az felbukkan a Switchen), megint lesz pár ideges komment a YouTube-on a bejelentő trailerek alatt, aztán megint több millió példányban fogyni fog, mert persze, hogy a név elad mindent. Az Activision csak pénzt akar – revolúció nincs, továbbra is John Carmack Quake III-as engine-jében (id Tech 3) gyökerezik a „kötelesség hívó szava”. Szerintem nem lesz képes komoly innovációra a Treyarch – 2013-ban az Infinity Ward nagyban arcolt a Ghosts-szal, hogy jaj, next-gen engine így, jaj, előlünk elúszó halak úgy, satöbbi, de aztán üres duma volt az egész. Tessék meglepni minket!

Tessék felkészülni erre a battle royale-ra – nekem nincs véleményem önmagában a műfajról, mert ez sem nagyon érdekel, úgyhogy maradnék objektív vele kapcsolatban. (Meg hát nem is erre lettem kérve, hogy véleményezzem a műfajt…) Minden nagyobb kiadótól látni fogunk LEGALÁBB egy ilyen játékot vagy játékmódot. Mindegyiktől. Szerintem még a THQ Nordictól is fogunk kapni egy Fortnite/PUBG-klónt. Ha ezt még megszórják lootboxokkal, jaj, de gyönyörű lesz a kiadóknak az a sok lóvé, amiben Dagobert bácsi módjára fognak úszni a negyedévenkénti pénzügyi pozitív mérleget mutató jelentés után.

Röviden: az Activision Blizzard nagy eséllyel elindítja a battle royale következő hullámját idén ősszel. Mi meg nem tehetünk ellene semmit.

(A leadek az 1992-es Tom & Jerry: The Movie egyik dalából, az Activisionös kommentek pedig a GamesIndustry-ról származnak.)

-V-

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu