A BioWare következő nagy dobása (ami a stúdió jövőjét is eldöntheti…) nem teljesen lesz olyan mint eddigi címei.
Casey Hudson, a BioWare általános menedzsere (aki korábban jóformán az összes nagyobb játékban közreműködött a Neverwinter Nightstól a Mass Effect trilógáig) egy blogposzttal jelentkezett. Ezt most lefordítjuk:
„Legutóbb arról beszéltem, hogy az Anthem „egy sztori, amit a barátaiddal átélhetsz”. Értelemszerűen felmerültek kérdések és aggodalmak a sztoriról a multiplayerben. Leginkább a „mi van, ha nem akarok véletlenszerűen mellém sorolt, ismeretlen játékosokkal játszani?”, illetve „én szeretnék döntéseket hozni a történetemben – ha ez multiplayer, nem lesz felhigítva a történet?” kérdések.
Játékosként én is aggódom ezen dolgok iránt – ez vezérel el minket a küldetéstudatunk utolsó sorához: legyél a történeted hőse. Egy BioWare játékban úgy kellene érezned, hogy a történet rólad szól. Te döntesz arról, hogy mi történik legközelebb, és te leszel a hős. Úgy gondolom, hogy az ok, ami miatt az emberek aggódnak, hogy lehetségesek-e ezek egy multiplayer játékban, az nem más, hogy nem lett jól megoldva még ez.
Az Anthemmel szembenézünk ezzel a problémával, és úgy tervezzük meg a játék dizájnját, hogy egy meghatározott megoldást nyújtsunk rá. Nagyon is hamarosan részleteket közlünk arról, hogy ez miként működik. [Ezzel burkoltan az EA Play-re utalt… – a szerk.] Úgy gondoljuk, hogy ez egy egyedi élményt alkot, ahol a saját sztorid az irányításodban van, holott az egy folyamatosan változó világban van. És igen, bár az Anthem arra hivatott, hogy egy online közönségben való játékból kihozza a legjobbakat, válaszhatsz olyat is, hogy a barátaiddal, vagy csak te magad játszod végig a történetet.
Ez igaz – tényleg valami eltérővel próbálkozunk itt. Az Anthem a küldetéstudatunkat figyelembe véve hoz újításokat és új élményeket. Olyan csapataink is vannak, amik a jövőbeli BioWare címek elképzelésén dolgoznak, és ezek között egy bizonyos Dragon Age is szerepel. Ahogy új dolgokat próbálunk ki, úgy remélem, hogy velünk tartotok az utazás során, és továbbra is kérdéseket tesztek fel, ami az Anthemet olyan formába önti, amit mi mind szeretni fogunk játszani.”
És lám, tényleg az EA Play rendezvényen kerül bemutatásra az Anthem (ez június 9-én lesz, este 7 órakor), ami így szemmel láthatóan az Electronic Arts válasza kíván lenni az Activision/Bungie Destiny-jére. Az pedig… nos, valljuk be, nem az, amit megszoktunk idáig a BioWare-től…
Forrás: BioWare