Fejreállíthatja az akciójátékok műfaját a PlatinumGames még be nem jelentett játéka?

Valamin titokban dolgozik a PlatinumGames a Bayonetta 3 mellett – ezzel kapcsolatban bizakodóak.

Kyotóban, Japánban megrendezésre került a Bitsummit Volume 6, ahol Hideki Kamiya (Resident Evil 2, Devil May Cry, Viewtiful Joe, Bayonetta, The Wonderful 101…) és Atsushi Inaba válaszolt pár kérdésre. Inaba a mély történetekkel rendelkező játékokat kedveli, míg Kamiya általánosságban véve szereti őket (tehát nem csak az akciójátékok érdeklik) – példaként felhozta, hogy a Nintendo DS-re kijött Call of Duty-t is végigjátszotta. A tökéletes akciójáték Kamiya szerint a Famicomra (NES-re) kijött Castlevania lenne, míg Inaba kétkedik ennek létezésében.

Kamiya szerint a titok amögött, hogy egy akciójátékban tökéletes kombókat lehessen alkotni, az nem más, hogy a játékos érezze magát a karakter bőrében, hiszen így jól fogja érezni magát a menőnek nevezett mozdulatok kivitelezése során. Inaba kiemelte, hogy bár úgy vélik az emberek (és mi is), hogy a PlatinumGames remek kombó-akció játékokat készítenek, nem ez a céljuk – a kombós dolgok maguktól jönnek, és olyan címeket fejlesztenek, amiket szeretnének, és olyanok lesznek, amiket a játékosok kedvelnek. (Valószínűleg ezek alól kivételek az Activisionnek készített, olcsóbb licensz-címek – pl. Transformers Devastation.)

Inaba a Bitsummit Vol. 6 logó láttán a The Wonderful 101-ra emlékezett, ami épp a hatodik cím volt, amit fejlesztettek, (itt Kamiya poénosan és önkritikusan kiemelte, hogy a játék címe az eladások miatt lehetne The Unwonderful 13 is) és nem zárkóznak el a Nintendo Switch porttól. (Ezt mondjuk már mintha teaselték volna…)

Inabától megkérdezték a jelenlevők, hogy miként tudnak talpon maradni a nyugati, nagy büdzsével rendelkező AAA-játékok ellen. Szerinte már-már rémisztő, amennyi pénz elköltésre kerül egy ilyen cím fejlesztése során (ezzel nem tudunk vitatkozni), és emiatt hiába fogy több millió példányban el egy játék, így is csődbe mehet a stúdió. Ezért is a PlatinumGames több projektet futtat eltérő költségvetésekkel, és ezek között saját maguk által kiadott címek is vannak, és így a legbiztonságosabb nekik, megőrizve a stílusukat. Kamiya szerint nem a pénzről szól (példaként felhozta a Pacific Rim 2-t mint gagyi film), hanem inkább arról, hogy mit szeretne a rendező alkotni, legyen az kicsi vagy nagy játék – a legfontosabb az, hogy erre képes legyen az illető.

Inaba végül elmondta, hogy néhány érdekes játékon dolgozik jelenleg is a PlatinumGames, és ezek egyike egy bejelentetlen, titkos projekt, amit olyan újnak és innovatívnak mondott, ami „fejre fogja állítani az akció műfajt” – ezt még a PlatinumGamesen belül sem ismeri mindenki.

Látván, hogy mennyire szívből jövő válaszaik voltak a kérdésekre, lehet bízni bennük. Elvégre a PlatinumGames korábban a Vanquish-sel is dobott egy nagyott, a Metal Gear Rising: Revengeance is a nevükhöz köthető, és azért a Wii-s MadWorld sem volt rossz…

Forrás: DualShockers

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu