Menu

Ubisoft: lassuló tempó, halasztásokkal és meglepetésekkel

A tempó a bevételek növekedésére viszont nem vonatkozik…

A Ubisoft közzétette pénzügyi eredményeit, amiben Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója szerint a játékipar most sikert sikerre halmoz – még azon kiadók is, akik még nem ugrottak fenekestül a battle royale-trendbe. Lássuk a nyers számokat: a március 31-én véget ért üzleti évben 19%-kal több pénzt generáltak (1,73 milliárd euró) az egy évvel korábbi számhoz képest, és a nettó profit is 29%-kal nőtt, 139,5 millió euróra – ebben a végén azért közre játszott a Far Cry 5 is, ami néhány nappal az üzleti év vége előtt jött ki.

Az Assassin’s Creed: Origins az eddigi legjobb utolsó negyedéves teljesítményt nyújtotta a franchise-on belül, a Tom Clancy-játékok is sikeresek (Rainbow Six: Siege – 30 millió regisztrált játékos; The Division – 20 millió, Ghost Recon: Wildlands – 10 millió), és emiatt optimisták is a franciák a másfél hónapja futó üzleti évükkel kapcsolatban is.

Ezt valamelyest árnyalja a tavalyi E3-on bejelentett Skull & Bones, amit a „digitális transzformációjukra, a régebbi játékaikból származó több bevételre, és a friss megjelenések kitűnő momentumára” hivatkozva eltoltak egy évvel, így 2019 áprilisa és 2020 márciusa között fog csak megjelenni, remélhetőleg jobb minőségben és „lekötőbb élménnyel”. A kalózkodós játék eltolása miatt viszont redukálták előrejelzéseiket is: a 23 milliós évi értékesítést levitték 19-re, szóval abból a játékból legalább négy milliót el szeretne adni a Ubisoft, 2,1 milliárd euró forgalom helyett 2,05-öt várnak, de a digitális értékesítés 60%-át fel akarják csavarni 65%-ra, míg a régebbi játékok arányát is feltolták 45-ről 50%-ra.

„Azt látjuk most, hogy kiadhatunk játékokat bármikor, amikor készen vagyunk, és bármikor megtehetjük ezt, mivel olyan nagy étvágy van a piacon az új termékekre, köszönhetően annak, hogy kevesebb nagy játék érkezik az iparba. Ez lehetőséget ad nekünk arra, hogy kiválaszthassuk, mikor startolunk, mert tényleg a minőség számít,” mondja Guillemot. Átlagban az 5-6 AAA megjelenést 3-4-re tervezik levinni, amiben a régi címek, az „élő szolgáltatások” (lootboxok, skinek – pl. Rainbow Six: Siege), az „egyéb digitális tartalmak”, továbbá a Tencenttel kötött megállapodás is szerepet játszik. Utóbbinak köszönhetően például a R6: Siege fel fog tűnni Kínában mobilon és PC-n is.

Guillemottól még egy gondolatot érdemes megosztani – arról is beszélt, hogy az AAA játékaikat valahogy mobilon is látni szeretné. Nem tudni még, hogy közvetlen portolás vagy valamilyen streamelés segítségével (itt példa a PlayStation Now lehetne), de érdekes elgondolás.

Szóval – ahogy konkrétan minden egyes kiadó esetében is ugyanezt írtuk – itt is szárnyalás tapasztalható. És a meglepetés? Valami AAA játékot be fognak még jelenteni az E3-on! (Tipp? Watch_Dogs 3…)

Forrás: Ubisoft

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu