Gépi tanulással rendelkező játékot készítene a Hellblade: Senua’s Sacrifice rendezője

Mesterséges intelligencia gépi tanulással, ami a játék alapját képezné?

Tameem Antoniades, a PlayStation 4-re és PC-re tavaly nyáron, Xbox One-ra pedig idén tavasszal megjelent Hellblade: Senua’s Sacrifice rendezője ezt nyilatkozta a PCGamesN-nek: „Érdeklődöm a mesterséges intelligencia (MI) iránt, mert végre áttörést érünk el vele. Az MI technológiája jóformán pangott 3-4 évtizeden keresztül, nagyon kevés fejlődést felmutatva, de végre elkezdtünk jó, szemmel látható eredményeket elérni vele. Úgy gondolom, szeretném felfedezni, ahol az MI […] képes felépíteni ezt az élményt.

Gyakorlatilag lenyűgöző, amit a gépi és mély tanulással készíteni tudsz. Szerintem megvan a lehetőség arra, hogy a minőséget és a termelékenységet is alaposan megnöveljük – csak rá kell jönnünk. Az ötlet, hogy kisebb csapatok epikus dolgokat művelnek, sokkal valószínűbb lehet az MI-vel.”

Igaz, Antoniades kiemelte, hogy a fejlettebb MI-vel rendelkező karakterek nem nagyon passzolnának a Ninja Theory stílusához (mivel ők filmszerű kalandokra specializálódtak): „Az MI által meghozott döntéseknek valamilyen narratívát kellene megnyújtania, és ha nem tudod kezelni ezeket a döntéseket, valószínűleg nem valami impozáns fog kisülni belőle. Én inkább úgy látom az MI-t, mint egy eszköz az assetek mértékének növelésére és a produktivitás megemelésére, nem pedig önálló intelligenciaként. Kevésbé van arról szó, hogy egy szuperintelligens MI-d legyen, ami legyőz téged, mert az nem szórakoztató – minden alkalommal elverne.”

Remélhetőleg képesek lesznek megőrizni a középső utat: a Hellblade: Senua’s Sacrifice viszonylag kicsi, kb. tíz millió dolláros büdzséből készült, az AAA játékokhoz képest féláron, kizárólag digitálisan jelent meg, de mégis többnyire AAA minőséget képviselt. Ha legközelebb már a gépi tanulást is bevetik (talán a next-gen konzolokon), nem lenne meglepő…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu