Mesterséges intelligencia gépi tanulással, ami a játék alapját képezné?
Tameem Antoniades, a PlayStation 4-re és PC-re tavaly nyáron, Xbox One-ra pedig idén tavasszal megjelent Hellblade: Senua’s Sacrifice rendezője ezt nyilatkozta a PCGamesN-nek: „Érdeklődöm a mesterséges intelligencia (MI) iránt, mert végre áttörést érünk el vele. Az MI technológiája jóformán pangott 3-4 évtizeden keresztül, nagyon kevés fejlődést felmutatva, de végre elkezdtünk jó, szemmel látható eredményeket elérni vele. Úgy gondolom, szeretném felfedezni, ahol az MI […] képes felépíteni ezt az élményt.
Gyakorlatilag lenyűgöző, amit a gépi és mély tanulással készíteni tudsz. Szerintem megvan a lehetőség arra, hogy a minőséget és a termelékenységet is alaposan megnöveljük – csak rá kell jönnünk. Az ötlet, hogy kisebb csapatok epikus dolgokat művelnek, sokkal valószínűbb lehet az MI-vel.”
Igaz, Antoniades kiemelte, hogy a fejlettebb MI-vel rendelkező karakterek nem nagyon passzolnának a Ninja Theory stílusához (mivel ők filmszerű kalandokra specializálódtak): „Az MI által meghozott döntéseknek valamilyen narratívát kellene megnyújtania, és ha nem tudod kezelni ezeket a döntéseket, valószínűleg nem valami impozáns fog kisülni belőle. Én inkább úgy látom az MI-t, mint egy eszköz az assetek mértékének növelésére és a produktivitás megemelésére, nem pedig önálló intelligenciaként. Kevésbé van arról szó, hogy egy szuperintelligens MI-d legyen, ami legyőz téged, mert az nem szórakoztató – minden alkalommal elverne.”
Remélhetőleg képesek lesznek megőrizni a középső utat: a Hellblade: Senua’s Sacrifice viszonylag kicsi, kb. tíz millió dolláros büdzséből készült, az AAA játékokhoz képest féláron, kizárólag digitálisan jelent meg, de mégis többnyire AAA minőséget képviselt. Ha legközelebb már a gépi tanulást is bevetik (talán a next-gen konzolokon), nem lenne meglepő…
Forrás: WCCFTech