A DICE nem viszi túlzásba a rajtot…
A WCCFTechen olvasható az azóta már törölt tweet, ami így hangzik magyarul: „A Battlefield V megjelenésekor a szövetségesek oldalán a briteket, míg a tengelyhatalmaktól a náci németeket lehet választani. A többi frakció a Tides of War élő szolgáltatáson keresztül kerül a játékba.” Ez azért… mondjuk ki, kicsit nevetséges egy AAA játéktól! Persze, fel lehet rögtön hozni, hogy testreszabhatóság is lesz: a frakciónk sisakját és camóját lehet csak azon belül használni, és „további történelmi limitációk” is lesznek majd.
Lars Gustavsson, a Battlefield V kreatív rendezője a Metro GameCentralnak elmondta, hogy ebben a játékban lehet majd a legjobban elmerülni a franchise története során. „Azt mondom, hogy a Battlefield V az eddigi leginkább magával ragadó a sorozatban, és ez alatt azt értjük, hogy mindig azon dolgozunk, hogy a játékos realizmust érezzen a játékban (miközben sosem a teljes realizmusra gyúrunk), mintha a lerombolható erődítményekkel levő csatatéren lenne. Egy interaktív csatatér elvonszolható katonákkal, felélesztéssel, gránátvisszadobással, gránátok lelövésével, és a mozgással. Ezek mind (egybe véve az audiovizualitással) azt jelentik, hogy így az eddiginél jóval dinamikusabb lesz a sandbox. Nem kell a legjobb Twitch-játékosnak lenned, hogy élvezd a Battlefield V-öt – én idén leszek 50 éves, és egyáltalán nem vagyok a legjobb!”
Gustavsson arról is beszélt, hogy miként fejlődött a Battlefield: Bad Company 2 óta a környezetpusztítás rendszere: „Sokan úgy gondolják, hogy a Bad Company 2, de szerintem a Battlefield 3 és 4, és még a Hardline is, olyan környezetbe lépett, ahol egy pálya lerombolása olyan összetett volt, hogy emiatt a rombolhatóságból vesztettünk valamennyit. Bár a Battlefield 1-gyel elkezdtük megtalálni az utat, amikor behoztuk a játékosokat a (korai) tesztelésbe, azt mondták, hogy túl messzire mentünk. Ha a csatateret leromboltuk, akkor azt a véleményt kaptuk, hogy nem tudnak előrehaladni a fedezék hiánya miatt. Itt lépett be a Battlefield 2/4-ben látott hídjavító gondolat. Mi lenne, ha vennénk azt a koncepciót, amiben a játékosok megerősíthetik a környezetet, és mindenkinek meglenne ehhez az eszköztára, hogy stratégiai pontokon erődítményeket építhetnek? Itt egy Support ezt még megfejelheti nagyobb gépfegyverekkel, rögzített, vagy akár elvontatható fegyverekkel. Korábban tudtad, hogy hol vannak a légvédelmi ágyúk a bázison, és a jó pilóták azonnal ezek elpusztítására álltak rá. Most eldughatod ezeket a fák közé, vagy akár egy olyan helyre is elvezetheted (elvontathatod), ahol nem számítanának rá – a játékosok kezében több erő lesz.”
A Battlefield V október 19-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re. (Deluxe Edition: október 16., Origin/EA Access korai demó: október 11.)