[E3 2018] Új részletek a Cyberpunk 2077-ről

A trailer után megeresztették a lengyelek az információs csapokat is.

A CD Projekt RED ígéretes játékát lehetne röviden is jellemezni: belső-nézetes akció-RPG, ami a The Witcher 3-hoz hasonlóan itt is igencsak felhasználóbarát és monetizációellenes lesz. Ennél azért jóval többet lehet mondani róla…

2077, Amerika romokban. Megavállalatok irányítják az életet minden szemszögből, míg a földön, „odalenn” az erőszak és a bűnözés jelenti az életet. Ebben a világban nincsen jövőnk, annyit érünk, amink van (ezt nem mondta közelmúltban a politikusaink közül valaki?), és módosított testünkkel egy cyberpunk leszünk, csak a saját szabályainkat betartva. Ja igen, karakterünk neve V. (Hm… hol is hallottuk ezt?) Részletes karaktertestreszabásra számíthatunk (erre később visszatérünk), az osztályrendszer nem lesz „szilárd”, akár három osztály jegyeit magunkra emelhetjük (itt a sajtóközlemény ezeket nevezte meg: Netrunner, Techie, Solo), interaktív párbeszédeket fogunk kapni (pl. egy velünk nem együttműködő karakter tetoválását megdicsérhetjük, vagy egy tölténnyel a fejében lezárhatjuk a beszélgetést), és műfajilag a CD Projekt RED a „game noir” felé megy – a film noir elemeit megpróbálják a lehető legkomolyabban implementálni a teljesen nyílt világban, aminek a városa hat kerületre lesz bontva. Tele lesz terminálokkal minden, így csatlakozhatunk a hálózatra is (nem véletlenül CYBERPUNK 2077 a játék neve!). Több tucat órányi játékmenet a fő küldetésekkel, de lesznek mellékküldetések és Street Stories (Utcai történetek) is – a Cyberpunk 2077 a maximalistáknak és az azonnali akcióra vágyó játékosoknak is szórakozást fog nyújtani a lengyel fejlesztők szerint.

Bár belső nézetes lesz a játék, Night City járművel történő felfedezése közben külső nézetre is válthatunk. Kyle Rowley, a játék kisegítő dizájnrendezője a GameSpotnak elmondta, hogy lőfegyverek és közelharc is lesz, és az utóbbi esetében a The Witcher 3 fejlesztése során nagyon sokat tanultak. Kiemelte, hogy a belső nézet miatt nagyon is eltérő viszont a harc, ám így is Geralt segített a CDPR-nek, nem is keveset.

Rowley kiemelte, hogy a fegyverek három kategóriára lesznek bonthatóak: Power, Tech, Smart. A Power fegyvereket úgy jellemezte, hogy „a hagyományos, napjainkban használt fegyvereket” takarja ez a kategória. Az ilyen fegyverek már-már túlzásba eső reakciót válthatnak ki az eltalált ellenfelekből, akik akár meg is támolyodhatnak tőlük. A Tech ezzel szemben például a falakon, NPC-ken vagy egyéb akadályokon képes átjutni. A Smart kategória a nevéhez hűen okosfegyvernek mondható: képes követni a célpontokat. Úgy próbálta a CDPR megtervezni ezt a kategóriát, hogy a „kazuár”, lőfegyverekkel nem pontos, hatékony játékosok is jól szórakozhassanak. Ennek ellenére Rowley kihangsúlyozta: bár shooter elemek vannak a Cyberpunk 2077-ben, továbbra is egy mélyre ható fejlődési rendszerekkel rendelkező RPG-ről beszélünk – ilyesmit el is várhatunk a CD Projekt RED-től.

V-ről ezt mondta Rowley a GameSpotnak: „Veszélyes munkákat vállal el – olyasmiket, amiket más nem fog. Egy teljes karakteralkotó rendszerünk van a játékban. Meghatározhatjuk, hogy férfi vagy nő legyen-e. Megszabhatjuk a kinézetét. Többféle test-, hajtípus lesz, de ruhákból, tetoválásokból, sminkből sem lesz hiány. Természetesen meghatározhatod az élettörténeted is: egyfajta háttértörténet lesz, ami a végigjátszás során megnyithat, megváltoztathat dolgokat.

A játék elején nincs osztály, amiből választani lehet. A Cyberpunk 2020 társasjátékban értelemszerűen több szerepet is magunkra lehet vállani. Ahogy haladsz előre a játékban, úgy módosítod és igazítod az osztályodat ahhoz, amiket magadba telepítesz. Ez egy eléggé folyékony rendszer – nem zárunk be téged egy keretbe a játék legelején.”

Rowley még a játék környezetéről is nyilatkozott a GameSpotnak: „Megpróbáltuk a cyberpunk atmoszférát nappal megteremteni, mert tudjuk, hogy a Blade Runnerből (Szárnyas fejvadászból) meg lehet teremteni azt a hangulatos noir érzést, szóval a trailerrel megpróbáltuk megmutatni, miként tudod ennek a disztopikus világnak a cyberpunk elemeit előadni úgy, hogy közben süt a nap.

A történet elég noir az érzése, a küldetések és a különféle karakterek miatt. Ha valaki attól tart, hogy nincs meg az a Blade Runner-stílus, nem kell félni, meglesz az is. A játéknak egy teljes napszakváltó ciklusa lesz, szóval nappal és éjjel is játszani fogsz. Természetesen az a neon városi fénytömkeleg is ott lesz, amire az emberek áhítoznak.”

A Cyberpunk 2077-nek nincs még megjelenési dátuma. PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re készül, de korábban írtunk arról, hogy next-gen címként IS megjelenhet majd.

Forrás: Gematsu, GameSpotGameSpotGameSpot, DualShockers

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu