A FromSoftware elmagyarázta, miért is tér el a következő játékok a Souls-címektől.
Az E3-on a játék producere, Robert Conkey és Yasuhiro Kitao a DualShockersnek elmagyarázta, miként újítanak a Sekiro: Shadows Die Twice-szal. A csatarendszer „teljesen más mentalitású”, ahogy a játékban való közlekedés is eltérő, mivel a pályák inkább függőlegesek, vertikálisak. A rejtőzködés lehetősége is változást rejt magában, hiszen így mi dönthetünk arról, hogy mikor akciózunk és mikor nem, és így akár egyszerre több ellenféllel is ujjat húzhatunk.
Korábban már írtunk arról, ahogy a műkarunkat és a másik kezünkben levő fegyvert kombinálhatjuk (így lángoló kardunk lehet például, amitől ellenfeleink is lángra kapnak), úgyhogy ezt nem részletezzük feleslegesen, viszont kiemelendő, hogy ez egy új játékmechanika lesz. Kitao kiemelte, hogy a legnagyobb változásnak szerinte azt lehetne kiemelni, hogy teljesen három dimenzióban mozoghatunk a csáklyánkkal és az ugrásokkal, ami véleménye szerint megváltoztatja a játék mögötti mentalitást is.
A Sekiroban csak egy osztály lesz (ninja), nem lehet választani, ahogy a Souls címekben. Nincs statrendszer sem – a játék valami olyasmin alapul, amiről a FromSoftware részletesen még nem beszélt. A játékmenetbeli döntések nem a játék elején, hanem aközben dőlnek el, így a játékstílusunk is folyamatosan változhat. Az ellenfelek megölése továbbra is hozzájárul az erőszintünk növekedéséhez, és továbbra is fogunk találni új tárgyakat, vagy fejleszthetjük a régieket, esetleg szerezhetünk új képességeket is.
A történet előadása viszont hasonló lesz a Souls-címekhez: a jelenetek helyett még inkább kísérletezőbb lesz még úgy is, hogy a főhősünk (nem, Sekiro, ami magyarul félkarú farkast jelent, NEM a neve!) célja a játék elején már tiszta, és ez elősegíti a történet elejének megértését. A Dark Soulshoz hasonlóan itt is egymáshoz kötődő szekciók lesznek a világban és rajtunk áll, milyen sorrendben haladunk, továbbá a játék engine-je is megegyező lesz.
A Shadows Die Twice alcím eredetileg nem volt tervben. Ezzel Hidetaka Miyazaki (Bloodborne!) rukkolt elő a decemberi The Game Awards trailerre. A Shadows utalás a ninjákra, a Die Twice pedig a meghalás után feltámadós játékmechanikára, illetve „sokszor” meg fogunk elvileg halni a játékban…
Conkey a DualShockersnek még azt is elárulta, hogy azért egyjátékos a Sekiro: Shadows Die Twice, mert így tervezte a FromSoftware. Ha lenne multiplayer, akkor korlátozásokat vonna magával, és így többféleképpen át kellene gondolni, miként lennének a bossfightok megtervezve, hogy a lehető legbalanszoltabb legyen a karaktertípusok és azok kombinációik ellen. Ehelyett a céljuk az volt, hogy a singleplayerrel a lehető legmesszebb jussanak, és így olyan lehetőségek nyíltak meg előttük, amik a Souls címekben nem.
A Sekiro: Shadows Die Twice 2019 elején jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: DualShockers, DualShockers