A Resident Evil 2 újragondolása módosítani fog pár ponton a PS1-es eredetihez képest.
A Rely On Horrornak a játék producere, Yoshiaki Hirabayashi elmondta, hogy a váll feletti kameranézet jobban bemutathatja a karakterek küzdelmét az ellenfelekkel, ami a belső (Resident Evil 7) és külső (pl. az eredeti Resident Evil trilógia) nézetekkel nem lenne olyan hatékony: „Visszanézve a sorozat történetére, az a lehetőségünk volt, hogy a klasszikus, rögzített kameranézetek, a külső nézet vagy a Resident Evil 7-ben használt belső nézet közül választhatunk.
Mindegyiknek megvan az erős és gyenge pontja, és egyik sem tiszta győztes bármilyen típusú játékban, de a mi koncepciónk az volt, hogy ezek a közeli és klausztrofóbikus a zombikkal az eddigieknél sokkal rémisztőbbek [a váll feletti nézettel], és egyszerre szerettem volna a harapót és a harapottat látni a képernyőn! Egy belső nézetes kamerával a zombit látod, de magadat nem, egy rögzített kamerával pedig mindkét személyt látod, de kizoomolva, ami így nem olyan intenzív. Számomra a váll feletti nézet nyújtja azt az intenzív küzdelmet a karakter és az ellenfél között.”
Tsuyoshi Kanda, a másik producer hozzátette, hogy a kameraváltás miatt néhány ikonikus ellenfél (Mr. X, William Birkin, illetve a Licker névre hallgató ellenféltípus) is módosult: „Igen, az új kameraállások miatt át kellett gondolnunk a helyszíneket, amikben a karakterek vannak.
Például a Licker, amit először egy adott folyosón látsz azzal a CG-filmmel vele a plafonon, hogy aztán visszaváltson a játékmenetbe, lehetőséget nyújtva a lelövésére, amikor lejön a plafonról – egy olyan (fixált) kamerával nem tud körbeugrálni eltérő szemszögekből, de az új, váll feletti nézettel képes egy 3D-s környezetben mozogni, és így 360 fokban tud cselekedni. Így képes lesz arra, hogy sokkal inkább bevethesse a körülötted levő területet, mert az egész folyosót látod bármilyen állásból, és így az ellenfelek mesterséges intelligenciája és viselkedése sokkal összetettebb lehet.”
Hirabayashi kiemelte, hogy Leon és Claire két kampánya is benne lesz a remake-ben, de egybegyúrva: „Az egyik remek dolog az eredetiben az volt, hogy a két karakterrel más perspektívát kaptál az események során. Ugye ott van Leon, a kezdő rendőr és Claire, a tanuló – a „zap” rendszer, ami A és B részekre lett bontva – továbbra is szeretnénk azt az érzést összehozni, hogy ugyanannak a történetnek mindkét oldalát bemutathatjuk a két karakter egyedi útvonala során.
Emiatt van egy Leon és egy Claire kampányunk, amik különállóak, és dönthetsz, melyiket választod először, de leegyszerűsítettük, így nincsen már az az A/B megkülönböztetés, és kb. egybegyúrtuk egy történetbe, hogy mi történik a karakter A és B forgatókönyve során. Szerintem a mai játékosok ezeket a mély/intenzív élményeket szeretnék a történettel, és ha négy forgatókönyvre kinyújtuk ezt, ismétlődést kelthet az, hogy a játékon többször végig kell menni, ha mindent látni szeretnénk. Ezért választottunk úgy, hogy két kampány lesz, ami a karakter összes jelenetét be fogja mutatni ahelyett, hogy szétbontottuk volna őket.”
A Resident Evil 2 Remake tehát egyszerűsít, modernizál, és módosít – hogy jó döntés lesz-e, azt január 25-én megtapasztalhatjuk PlayStation 4-en, Xbox One-on és PC-n.
Forrás: WCCFTech