Két kiadó is úgy véli: a singleplayer nem halott.
David Haddad, a Warner Bros. Interactive Entertainment elnöke a GamesBeattel beszélgetett el az E3-on arról, hogy a kiadó miért bízik erősen még a singleplayerben, holott a multiplayer és az eSport is teret nyer: „A tökéletes dolog, amit felhoztak, az a világépítés. Látod a játéklistánkon is. A múltban, és talán napjainkban is nagy világokat építettünk remek mechanikákkal, és a legtöbbje egyjátékos játék volt. Továbbra is úgy hisszük az eSport növekedése dacára és a multiplayerrel töltött idő növekedésének ellenére is, hogy egy erőteljes tér van a narratív, történetmesélő, világépítő, hosszú távon lekötő játékokra. Tudjuk, hogy nem mindenkinek ez a megközelítése a piacon. Figyelmet kell szánni arra, hogy miként találod meg ezen játékosokat, hogyan szolgálod ki őket, és hogyan publikálsz ebben az időtöltő környezetben, de mi úgy hisszük, hogy van számukra hely.”
Haddad a játék mint szolgáltatás (Games as a Service, GaaS – példa: Final Fantasy XV a Square Enixtől) témájára is kitért, és hatékonynak nevezte ezt a megközelítést: „Eközben egy olyan szemszögünk is van, hogy a kiadás digitális környezete miatt remek játékoknak lett rövid élettartama. Bár túlzottan is befektetősnek hangozhat, de egy remek játék építése hosszútávú vagyon – a játék új ökoszisztémáiban sokféleképpen lehet éveken át örömet szerezni a játékosoknak. Tartalomkészítőként a minőség mellett kiállni úgy, hogy örömet szerzünk nekik – szerencsések vagyunk, hogy olyan hosszútávú franchise-aink vannak, amiket a játékosok éveken át szerettek. Ez bizalommal tölt el minket a jövőre nézve.”
Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója, aki a Ubisoftnak és az Electronic Artsnak is nekiment, hasonlóan vélekedett a GamesBeatnek az E3-on: „Néhányan azt gondolják, halottak az egyjátékos játékok. Történelmileg a szórakoztató műfajban az emberek ilyen véleménnyel (is) rendelkezhettek, de olyanok is vannak, akik azt mondják, hogy nem működne, hacsak nem egy free-to-play battle royale-ról van szó – és ezt komolyan gondolják! Én ezt nem hiszem el. Szerintem a singleplayer nem halott, még csak közel sincs hozzá. Nem hiszem, hogy működne, sőt, meglepődnék, ha a cégek, akik elkerülik a kemény munkát egy történet és a karakterek építésével és kapásból a pénz felé mennének a multiplayerben.”
Sőt, még maga Phil Spencer, az Xbox főnöke is hasonlóan vélekedik. Azért ez a három vélemény a játékipar egy nagyobb szeletét le is fedi…