A Warner és a Take-Two is kiáll az egyjátékos játékok mellett

Két kiadó is úgy véli: a singleplayer nem halott.

David Haddad, a Warner Bros. Interactive Entertainment elnöke a GamesBeattel beszélgetett el az E3-on arról, hogy a kiadó miért bízik erősen még a singleplayerben, holott a multiplayer és az eSport is teret nyer: „A tökéletes dolog, amit felhoztak, az a világépítés. Látod a játéklistánkon is. A múltban, és talán napjainkban is nagy világokat építettünk remek mechanikákkal, és a legtöbbje egyjátékos játék volt. Továbbra is úgy hisszük az eSport növekedése dacára és a multiplayerrel töltött idő növekedésének ellenére is, hogy egy erőteljes tér van a narratív, történetmesélő, világépítő, hosszú távon lekötő játékokra. Tudjuk, hogy nem mindenkinek ez a megközelítése a piacon. Figyelmet kell szánni arra, hogy miként találod meg ezen játékosokat, hogyan szolgálod ki őket, és hogyan publikálsz ebben az időtöltő környezetben, de mi úgy hisszük, hogy van számukra hely.”

Haddad a játék mint szolgáltatás (Games as a Service, GaaS – példa: Final Fantasy XV a Square Enixtől) témájára is kitért, és hatékonynak nevezte ezt a megközelítést: „Eközben egy olyan szemszögünk is van, hogy a kiadás digitális környezete miatt remek játékoknak lett rövid élettartama. Bár túlzottan is befektetősnek hangozhat, de egy remek játék építése hosszútávú vagyon – a játék új ökoszisztémáiban sokféleképpen lehet éveken át örömet szerezni a játékosoknak. Tartalomkészítőként a minőség mellett kiállni úgy, hogy örömet szerzünk nekik – szerencsések vagyunk, hogy olyan hosszútávú franchise-aink vannak, amiket a játékosok éveken át szerettek. Ez bizalommal tölt el minket a jövőre nézve.”

Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója, aki a Ubisoftnak és az Electronic Artsnak is nekiment, hasonlóan vélekedett a GamesBeatnek az E3-on: „Néhányan azt gondolják, halottak az egyjátékos játékok. Történelmileg a szórakoztató műfajban az emberek ilyen véleménnyel (is) rendelkezhettek, de olyanok is vannak, akik azt mondják, hogy nem működne, hacsak nem egy free-to-play battle royale-ról van szó – és ezt komolyan gondolják! Én ezt nem hiszem el. Szerintem a singleplayer nem halott, még csak közel sincs hozzá. Nem hiszem, hogy működne, sőt, meglepődnék, ha a cégek, akik elkerülik a kemény munkát egy történet és a karakterek építésével és kapásból a pénz felé mennének a multiplayerben.”

Sőt, még maga Phil Spencer, az Xbox főnöke is hasonlóan vélekedik. Azért ez a három vélemény a játékipar egy nagyobb szeletét le is fedi…

Forrás: WCCFTechWCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu