Mindemellett pedig ha megkésve is, de a stúdió reagált a Mass Effect: Andromeda negatív kritikáira is és arra, hogy mennyire voltak azok indokoltak.
A Mass Effect: Andromeda 2017 márciusában jelent meg, és igencsak negatív, vagy legalább is megosztó lett mind a kritikai, mind a játékosi visszhangja. Mark Darrah, a játék egyik fejlesztője nyilatkozott most, több, mint egy évvel a játék megjelenése után arról, hogy mennyire voltak szerinte helytállóak a hivatalos kritikák, illetve Casey Hudson társával együtt beszélgettek arról, hogy milyen irányba szeretnének továbbhaladni a fejlesztőcsapattal.
Darrah egy percig sem tagadta, hogy az Andromeda egy problémás játék lett, főleg a megjelenéskor, amikor telis-tele volt különböző bugokkal. Ellenben úgy véli, hogy a játék a kellőnél negatívabban lett megítélve, mert az Andromeda nem a legjobb időben jelent meg. Ott volt a Nioh, a Nier, a Zelda és a Horizon, ezek pedig mind-mind jobban csináltak egy-két dolgot a Mass Effect-nél. Viszont szerinte attól, hogy ezek a játékok bizonyos dolgokat jobban csináltak ugyanabban az időben, annak még nem kellene azt jelentenie, hogy bizonyos játékmechanikák akkor automatikusan rossznak minősülnek a Mass Effect-ben, csak azért, mert éppenséggel nincsenek ugyanolyan jól kidolgozva. Úgy gondolja, hogy a 72-es átlagértékelés helyett, ami a Metacritic-en található, elérhettek volna 77-78%-ot is.
Mark Darrah emellett Casey Hudson-nal beszélt közösen arról, hogy a nagyköltségvetésű játékok mellett szeretnének egy olyan szintre elérni, hogy tudjanak kisebb költségvetésű, de sokkal inkább kísérletező jellegű játékokkal foglalkozni. Nagy a vágy és késztetés az ilyen játékok készítésére a csapaton belül, szeretnék végre a kreatív ötleteiket megvalósítani. Lényegében szeretne magas produkciós színvonaló, de olcsóbb játékokat csinálni, afféle AAA-indie címeket, majd pedig felhozott néhány példát is, mint a Valiant Hearts, Blood Dragon, Grow Home, vagy a Rockstar Table Tennis.