Shawn Layden egy kis betekintést nyújtott a Sony Worldwide Studios sikerébe és abba, hogy miként adnak ki játékokat.
A VentureBeatnek adott interjújában Layden, a Sony Interactive Entertainment amerikai főnöke ezt nyilatkozta: „Első, legjobb, vagy kötelező – a játékodnak ebből a három kritériumból legalább egynek, de ajánlott, hogy kettőnek meg kell felelnie. Az első azt jelenti, hogy az első a saját műfajában: olyan műfajú, ami addig nem létezett; egy piacra, ami még nem valósult még meg. Ez kötelező számunkra a first-party, belsős fejlesztéseknél. Nem olyan játékokat készítünk, ami más kiadóktól elveszi a piaci részesedésüket. Mivel mi kezeljük a platformot, nem a tortából való ellopásról szól az egész, hanem arról, hogy a torta nagyobb legyen. Ha egy új műfajt hozol létre, mint például a Parappa the Rapper (ritmikus akciójáték), ki hitte volna, hogy abból műfaj születik? Hamarosan a Concrete Genie egy olyan szórakoztatási forma lesz, amit eddig még nem láthattunk. Ha ezt teljesíteni tudod a Worldwide Studios szintjén, érdeklődni fogunk a projekted iránt.
A legjobbat talán a legkönnyebb elmagyarázni: ha te vagy a legjobb, azt jelenti, ha például akció-kalandjátékokat készítesz, akkor Unchartedet vagy God of Wart készítesz. Ha versenyzős játékot, akkor Gran Turismót. Ha golfot, akkor Everybody’s Golfot, a kedvenc golfjátékomat. A műfajodban a legjobbnak kell lenned.
A kötelező talán a másik dolog, ami a platformhoz kötődő belsős fejlesztési pozíciónkat tükrözi. Vannak olyan játékok, amiket muszáj megcsinálnunk, még akkor is, ha kezdetekben nehezen tudnak profitot termelni. Ilyen például a PlayStation VR-es játékok: kellenek a játékok a platform előremozdításáért – ez egy tyúk és tojás esete. A Worldwide Studiosnál felvállaltunk néhány PSVR-projektet, hogy támogassuk a platformot a megjelenéskor, ami így elrugaszkodhatott a földről.”
Kérdéses, hogy itt hol van az, hogy nem akar Nintendo lenni a Sony – egyszerű: a Sony ugyanis nem akar a PlayStation legfontosabb kiadója lenni. Ha vannak olyan külsős, third-party játékok, amik meg tudnak Layden gondolatmenetének felelni, akkor átadják a terepet, amíg ők kockáztatnak és kísérleteznek.
Végül is érthető a megközelítésük…
Forrás: WCCFTech