„Nem akarunk Nintendo lenni”, mondja a Sony amerikai elnöke

Shawn Layden egy kis betekintést nyújtott a Sony Worldwide Studios sikerébe és abba, hogy miként adnak ki játékokat.

A VentureBeatnek adott interjújában Layden, a Sony Interactive Entertainment amerikai főnöke ezt nyilatkozta: „Első, legjobb, vagy kötelező – a játékodnak ebből a három kritériumból legalább egynek, de ajánlott, hogy kettőnek meg kell felelnie. Az első azt jelenti, hogy az első a saját műfajában: olyan műfajú, ami addig nem létezett; egy piacra, ami még nem valósult még meg. Ez kötelező számunkra a first-party, belsős fejlesztéseknél. Nem olyan játékokat készítünk, ami más kiadóktól elveszi a piaci részesedésüket. Mivel mi kezeljük a platformot, nem a tortából való ellopásról szól az egész, hanem arról, hogy a torta nagyobb legyen. Ha egy új műfajt hozol létre, mint például a Parappa the Rapper (ritmikus akciójáték), ki hitte volna, hogy abból műfaj születik? Hamarosan a Concrete Genie egy olyan szórakoztatási forma lesz, amit eddig még nem láthattunk. Ha ezt teljesíteni tudod a Worldwide Studios szintjén, érdeklődni fogunk a projekted iránt.

A legjobbat talán a legkönnyebb elmagyarázni: ha te vagy a legjobb, azt jelenti, ha például akció-kalandjátékokat készítesz, akkor Unchartedet vagy God of Wart készítesz. Ha versenyzős játékot, akkor Gran Turismót. Ha golfot, akkor Everybody’s Golfot, a kedvenc golfjátékomat. A műfajodban a legjobbnak kell lenned.

A kötelező talán a másik dolog, ami a platformhoz kötődő belsős fejlesztési pozíciónkat tükrözi. Vannak olyan játékok, amiket muszáj megcsinálnunk, még akkor is, ha kezdetekben nehezen tudnak profitot termelni. Ilyen például a PlayStation VR-es játékok: kellenek a játékok a platform előremozdításáért – ez egy tyúk és tojás esete. A Worldwide Studiosnál felvállaltunk néhány PSVR-projektet, hogy támogassuk a platformot a megjelenéskor, ami így elrugaszkodhatott a földről.”

Kérdéses, hogy itt hol van az, hogy nem akar Nintendo lenni a Sony – egyszerű: a Sony ugyanis nem akar a PlayStation legfontosabb kiadója lenni. Ha vannak olyan külsős, third-party játékok, amik meg tudnak Layden gondolatmenetének felelni, akkor átadják a terepet, amíg ők kockáztatnak és kísérleteznek.

Végül is érthető a megközelítésük…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu