TESZT – Ahelyett, hogy a négyes számot használta volna a Milestone, akik mintha öntenék magukból a játékokat mostanában, az idei MXGP-t Pro alcímmel látta el, kiemelve, hogy ezúttal a realizmus, a profibb megközelítés felé terelte a motokrossz-világbajnokság játékadaptációját. Bár ez jó döntés volt, erősen a rétegjáték jelző felé tolta el a produktumot.
Itt most direkt germanikus módon, csak úgy pusztán előre figyelmeztető módon kifejezem, ahogy ezúttal igencsak kemény bukásokkal fog eltelni a játék első pár órája, ami akkor főleg érvénybe lép, ha az Extreme módot választjuk, hiszen ekkor a lehető legkomolyabban fenékbe billent az MXGP Pro (pl. valós versenyhosszok, nulla rewind, ilyesmi…). De ennyire ne rohanjunk előre.
Sablon
Már megint ugyanaz a karakteralkotós butaság, és megint a játék legelején, kötelező módon. Kicsit kezdem unni, hogy ettől évek óta képtelen elrugaszkodni a Milestone. Ezen túljutva a karrierben szponzorválasztások után ugyanaz az emailes, rajongós hülyeség van, ami a többi motoros játékukban, ezt nem is taglalom, viszont azt annál inkább, hogy hiába állítjuk a nehézségi szintet könnyűre és a hozzá passzoló segítségeket magasra, egyszerűen a sárba fogunk zuhanni, és akkor megláthatjuk a továbbra is gyenge zuhanós animációkat és a motorra teleportálást.
Eddig sem volt könnyű falat az MXGP széria, de ezúttal igazán felcsavarták a szőnyegen túl a nehézséget is, amihez most hozzájárul a levegőben a helyezkedés is: a „scrub” azt takarja, hogy minél kevesebbet legyünk az ugratók után a levegőben, így ott úgy állítjuk, fordítjuk a motorunkat, hogy többet legyünk a talajon. Ezt felettébb be kell tanulni. Apelláta nincs.
Sáros lett az új cipőm
A tavalyi layoutokat alkalmazó pályák ezúttal is változnak a verseny folyamán. A motorosok által kijelölt nyomvonalak gyorsan beivódnak a sárba, ami – főleg akkor, ha teljes versenytávot nyomunk – segít a helyezkedésben, ha az nem menne még reflexből. Persze addig el is kell jutni, ugyanis kimondom: bár nem üti meg a RIDE szintjét, a töltési idő itt-ott eléggé elképesztő. Nem egy nyílt világú játékról beszélünk, könyörgöm.
Hiába korrekt a vizualitás (mondjuk az elmosódás túl sok, és az Unreal Engine-től megszokott textúrabetöltődés itt is jelen van…), a műfajhoz képest sokat tölt az MXGP Pro, ami ott is bukik pár százalékot, hogy PlayStation 4-en a frame rate is köhécsel. A rajtnál lehet készülni arra, hogy még akár a hang is megakadozhat egyszer-kétszer.
Nem csak ezzel van probléma. Tény: javult a fizika, amihez közreműködött néhány profi motokrosszos is (ám gondolkodom azon, hogy nem ctrl+c/v-zték-e csak a Supercrossból…?), tény, hogy a teljes MXGP és MX2-es brigád jelen van, a játék erősen minimálisra faragta ezúttal is a körítést. Én például szívesen fogadtam volna egy pályaszerkesztőt. Nem, a compound, az a nyílt terep, nem helyettesíti azt. Arra negyed óra alatt rá lehet unni, rajongók esetében ez talán egy óra lesz.
Nem csak ezzel van probléma: a hangok is többnyire hasonlónak tűnnek, amit a 3-ban lehetett tapasztalni, de itt-ott elképesztően elnyomta a többi zajt egy-két dolog. Például a pocsolya hangeffektjénél a hangmérnök felcsavarta +12dB-re a potmétert, vagy nem tudom, de az már fájdalmasan hangosnak tűnt. A mesterséges intelligencia ugyanúgy dróton van és nem érdekli a játékos holléte, átrongyol az rajtunk mintha ott sem lennénk. És még valami: az ugratóknál nincs szerintem sok esély arra, hogy esetleg motoron maradjunk, ha elszúrnánk: vagy tökéletesen belandolunk, vagy zakó – nincsen köztes út.
Pro…
Van fejlődés, de én egy hatosnál többet nem tudok erre adni. Aki él és hal az MXGP-ért, akkor neki ez bőven egy nyolcas, de amúgy ez megint egy átlagos Milestone alkotás. Őszintén szólva adtam volna rá egy ötésfelest, de az nem lett volna fair. Mint ahogy a legtöbb Milestone játékban, itt is teljesen a licensz rabja lett a termék, ami csak a fejlettebb fizikája miatt érdemel megemlítést. Konzolon nem valami ütős az eredmény, és az online szerintem itt is rövid időn belül ki fog halni. (Ja, és szöveges chat, az nincs, csak mikrofonos. LOL.)
Az MXGP Pro egyfajta befejezetlen érzést kelt magából, hiszen hiába a rakat licenszelt motoralkatrész (amiket naná, hogy szintlépésekkel lehet megnyitni), aki nem motokrosszos, gyorsan a Supercrossra vált, vagy abbahagyja az egészet. Unalomba fullad a háttérzene hiánya miatt, nincsen semmi, ami feltöri a pályáról pályára való menetelést, nincsen motiváció a játék folytatására.
-V-
Pro:
+ Pro
+ Annyira talán nem is ronda
+ Licenszelt alkatrészek tömkelege
Kontra:
– Pro
– Minden hibáért könyörtelenül büntet
– Kaptafa Milestone-játék a szokásos hibákkal, és konzolon teljesítménybelileg gyengélkedik…
Kiadó: Milestone
Fejlesztő: Milestone
Stílus: motokrossz-világbajnokság játékadaptációja
Megjelenés: 2018. június 29.
MXGP Pro
Játékmenet - 6.3
Grafika - 7.7
Fizika - 7.4
Zene/Audio - 5.6
Hangulat - 3
6
KÖZEPES
Lehet, hogy profi, de ez egy RÉTEGJÁTÉK.