Todd Howard szerint nem az online multiplayer a Bethesda jövője.
A GamesIndustry meginterjúvolta Todd Howardot, aki a Bethesda Game Studios felelős producereként nyakig benne van a The Elder Scrollsok, a Falloutok, illetve most a Starfield, egy új IP fejlesztésében is. Ezt nyilatkozta arról, hogy a stúdiónak az online multi-e a jövője:
„Nem. Keverjük [az offline/egyjátékos stílussal], csak az emberek ezt néha elfelejtik. A The Elder Scrolls Online az egyik legnagyobb online játék, a Fallout Sheltert folyamatosan frissítjük, és ott van a The Elder Scrolls: Legends is. Bárki, aki azt mondja, hogy „ez a jövő és a videojátékok ezen szegmense halott”, minden egyes alkalommal megcáfolódott. Szeretnénk mindent kipróbálni. Jó ideje szerettünk volna egy multiplayer játékot készíteni – megvolt rá az ötletünk. Nem kellene megijednünk tőle, ki kell próbálni!”
Ez azt jelenti, hogy a hagyományos, offline Bethesda RPG-k megosztják a teret a mobilos és élő szolgáltatásos játékokkal. Ha már élő szolgáltatás, Howard a monetizációról is beszélt, amit „könnyedebbnek” jellemzett: „Könnyedebb [a monetizáció], ami meglepően jól működik a Fallout Shelterrel. Kénytelen voltam sok „monetizációs profival” találkozni a Fallout Shelter [fejlesztése] során, és ők nem nekünk dolgoztak. […] Azt mondtam, „az jó”, aztán kijött a játék és az első hét után kapásból a Candy Crush felett rajtolt a toplistákon egy igazán könnyedebb megközelítéssel – sokat tanultunk belőle.”
A Gamelaben, ahol életműdíjat kapott, beszédet mondott, amiből a VentureBeat idézett. Itt beszélt a játék megjelenése utáni tervekről és arról is, hogy a csapat valamelyest fél az első online játékuk megjelenése előtt: „Egyértelműen a saját dolgunkat fogjuk létrehozni. Megvan az ütemünk rá, meglátjuk, hogyan hozzuk össze. Ha minden tökéletesen működik a megjelenéskor, és ez biztos nem így lesz, egy halom tartalmat készíthetünk, de ismerjük a prioritásainkat. Ez egy nagy, új dolog a számunkra, és félünk. Milyen jól fog működni? Megnéztünk néhány nagyobb online játékot, és azokat az embereket is, akik sokat dolgoztak ezeken, és mindig vannak gondok. Nem vagyunk olyan naívak, hogy azt mondjuk, hogy tökéletes lesz [a Fallout 76].
Amikor a játék megjelenik, az első kitudjahány hónapban, az lesz a célunk, hogy olyan jó legyen, amennyire az lehetséges, és utána kezdünk új tartalmakat kiadni hozzá. A jó hír az, hogy a csapatunk hosszú ideje ezt csinálja már. Nagy tapasztalatunk van az eszközeinkkel és a tartalomkészítéssel.”
Legyen így. A Fallout 76 november 14-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.