A Sekiro: Shadows Die Twice nem lesz könnyű falat. Ezt már hallottuk párszor, de most részletesebben is elárulta az indokokat a játék rendezője.
Miyazaki az E3-on az Eurogamernek megerősítette, hogy a feltámadó rendszer ellenére is sokszor fogunk megfeküdni: „A cél az, hogy a játékos sokszor meghaljon. Ez azért van, mert az alapkoncepció szerint egy ninja főszereplőnk van, és a ninjának kevesebb felszerelése van mint egy lovagnak vagy egy szamurájnak. Mindig a halál kapujában fogsz állni. Szeretnénk, hogy minden csata intenzívnek érződjön. Szeretnénk, hogy a játékosok érezzék a velük való harcok során a kockázatot és az izgalmat, és ennek érdekében nekik sokszor meg kell halniuk. De amikor újra és újra respawnolnak és meghalnak, az nem esik jól. Erre reagáltunk a feltámadó rendszerrel.
Valamit szeretnénk, hogy mindenki megértse: nem akarjuk emiatt könnyebbé tenni a játékot, hogy ne legyen kevesebb kihívás. Nem azért hoztuk össze ezt a rendszert, hogy a játékos „tompa” legyen a halál irányába, vagy hogy ne féljen a haláltól. Azt akarjuk, hogy minden ütközet során érződjön „a halál szaga”. Ezt finomhangoljuk. Meglesznek a saját korlátozásai és határai, és meglesz a saját „halálbüntetésünk”, ami illeni fog ehhez a koncepcióhoz.”
A csaták megközelítésében is el fog térni a Sekiro a Souls játékoktól – erről is beszélt Miyazaki: „A ninjáknak sok dolguk van az eszköztárukban, és minden egyes részletet mesterien kell kezelniük, hogy ezeket a különféle szituációkat kezelni tudják. Ezúttal egy halom eszközt készítettünk a játékosnak, és többfajta képességi szintjük lesz – ha szemtől szembe le akarnak rohanni valakit egy karddal, megtehetik, ha a Shinobi műkarral szeretnének túljárni az ellenfelek eszén, megtalálva a gyenge pontjukat, ez is lehetséges lesz. Ha lopakodással körüljárnák a terepet, hogy váratlanul lecsapjanak az ellenfélre, az is megoldható. Sok módon meg lehet közelíteni a harcokat – nem csak a gyors reakcióidejű játékosokhoz szólunk.”
Az Activision közreműködéséről is beszélt – itt főleg a tutorialokban nyújtottak segítő kezet: „Ez általában nem az erősségünk, de kellett egy kis támogatás, és az Activision ebben segített. Az egyik ok, ami miatt velük dolgozunk, az nem más, hogy a mi kreatív elképzelésünket a lehető legnagyobb becsben tartják. A szerkesztéstől a rendezői irányításon át a játék tartalmáig minden – ha megnyomod a Start gombot, onnantól a FromSoftware csapatán múlik az egész. Kell néhány dologban a segítség, és az Activision tanácsokat ad, de 100%-ban tisztelik az elképzelésünket, és nem akarnak a fő rajongói bázisunkkal és a játékmenetünk koncepciójával szórakozni.”
Végezetül a sztorira is kitért: „Ezúttal egy karaktervezérelt történetről van szó, de a játékot nem a sztori hajtja. A játékos nem lesz egy lineáris útra téve, hogy aztán jelenetek tömkelegében megkapja a sztorit. Továbbra is nagyon is jelen van a korábbi FromSoftware-es megközelítés: lassan összeszeded a történet darabjait, összerakod a rétegeket, a mélységet, és kitalálod magadtól a dolgokat.”
A Sekiro: Shadows Die Twice jövő év elején érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.