Hidetaka Miyazaki: „Sokszor fogsz meghalni a Sekiro: Shadows Die Twiceban!”

A Sekiro: Shadows Die Twice nem lesz könnyű falat. Ezt már hallottuk párszor, de most részletesebben is elárulta az indokokat a játék rendezője.

Miyazaki az E3-on az Eurogamernek megerősítette, hogy a feltámadó rendszer ellenére is sokszor fogunk megfeküdni: „A cél az, hogy a játékos sokszor meghaljon. Ez azért van, mert az alapkoncepció szerint egy ninja főszereplőnk van, és a ninjának kevesebb felszerelése van mint egy lovagnak vagy egy szamurájnak. Mindig a halál kapujában fogsz állni. Szeretnénk, hogy minden csata intenzívnek érződjön. Szeretnénk, hogy a játékosok érezzék a velük való harcok során a kockázatot és az izgalmat, és ennek érdekében nekik sokszor meg kell halniuk. De amikor újra és újra respawnolnak és meghalnak, az nem esik jól. Erre reagáltunk a feltámadó rendszerrel.

Valamit szeretnénk, hogy mindenki megértse: nem akarjuk emiatt könnyebbé tenni a játékot, hogy ne legyen kevesebb kihívás. Nem azért hoztuk össze ezt a rendszert, hogy a játékos „tompa” legyen a halál irányába, vagy hogy ne féljen a haláltól. Azt akarjuk, hogy minden ütközet során érződjön „a halál szaga”. Ezt finomhangoljuk. Meglesznek a saját korlátozásai és határai, és meglesz a saját „halálbüntetésünk”, ami illeni fog ehhez a koncepcióhoz.”

A csaták megközelítésében is el fog térni a Sekiro a Souls játékoktól – erről is beszélt Miyazaki: „A ninjáknak sok dolguk van az eszköztárukban, és minden egyes részletet mesterien kell kezelniük, hogy ezeket a különféle szituációkat kezelni tudják. Ezúttal egy halom eszközt készítettünk a játékosnak, és többfajta képességi szintjük lesz – ha szemtől szembe le akarnak rohanni valakit egy karddal, megtehetik, ha a Shinobi műkarral szeretnének túljárni az ellenfelek eszén, megtalálva a gyenge pontjukat, ez is lehetséges lesz. Ha lopakodással körüljárnák a terepet, hogy váratlanul lecsapjanak az ellenfélre, az is megoldható. Sok módon meg lehet közelíteni a harcokat – nem csak a gyors reakcióidejű játékosokhoz szólunk.”

Az Activision közreműködéséről is beszélt – itt főleg a tutorialokban nyújtottak segítő kezet: „Ez általában nem az erősségünk, de kellett egy kis támogatás, és az Activision ebben segített. Az egyik ok, ami miatt velük dolgozunk, az nem más, hogy a mi kreatív elképzelésünket a lehető legnagyobb becsben tartják. A szerkesztéstől a rendezői irányításon át a játék tartalmáig minden – ha megnyomod a Start gombot, onnantól a FromSoftware csapatán múlik az egész. Kell néhány dologban a segítség, és az Activision tanácsokat ad, de 100%-ban tisztelik az elképzelésünket, és nem akarnak a fő rajongói bázisunkkal és a játékmenetünk koncepciójával szórakozni.”

Végezetül a sztorira is kitért: „Ezúttal egy karaktervezérelt történetről van szó, de a játékot nem a sztori hajtja. A játékos nem lesz egy lineáris útra téve, hogy aztán jelenetek tömkelegében megkapja a sztorit. Továbbra is nagyon is jelen van a korábbi FromSoftware-es megközelítés: lassan összeszeded a történet darabjait, összerakod a rétegeket, a mélységet, és kitalálod magadtól a dolgokat.”

A Sekiro: Shadows Die Twice jövő év elején érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Forrás: WCCFTech, PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu