Jade Raymond (ex-Ubisoft; Assassin’s Creed) stúdiója gyorsan bővült a három éve történt alapítás óta, így nem csoda, hogy több játékra is már van kapacitásuk.
A Motive ugyanis már bekebelezte a BioWare Montrealt (ők fejlesztették a Mass Effect: Andromedát), ahogy az EA Vancouvert is – utóbbit át is nevezték Motive Vancouverre. A Motive zászló alatt nem kevesebb mint négy játék készül – a vancouveri stúdióban a már közismert ex-Visceral, Amy Hennig-féle, átfaragott Star Wars projekt és az új Plants vs. Zombies készül, míg a montreali csapat egy AAA címen, illetve egy kisebb, „szenvedélyből készülő projekten” is dolgozik. A nagyobb játékról már több éve hallottuk, hogy az Assassin’s Creedhez hasonló akció-kalandjáték lesz (és ez Raymondnak egyfajta hazai pálya: az első AC-nek ugyanis ő volt a producere), mégpedig felfedezésre és sci-fi stílusra alapozva… és persze lesz benne multiplayer/közösségi rész is. Erről beszélt Raymond a GameInformernek:
„Az egyik nagy, alapvető szükséglet a barátokkal való élménymegosztás. Az emberek számára a videojátékok már nagyban elfogadott szabadidős tevékenységnek nevezhetőek. Már nem arról van szó, hogy ó, én egy gamer, én egy nerd vagyok, és csak magamban játszom a pincében. Hogyan hozol össze egy kifejezetten szórakoztató megoldást a barátokkal való időtöltésre? Szerintem néhány műfajban ez már megválaszolták, de nem az akció-kaland műfajban. Úgy építjük a játékot, hogy támogasson komolyabb változásokat, amik frissen tartják az élményt úgy, hogy az egész eközben élő marad.”
Az utolsó mondatot röviden is leírhatjuk: dinamikus frissítések, élő szolgáltatás (live services) megközelítés, amit a Battlefield V is követni fog idén ősszel. Amúgy Raymond elárulta, hogy a Motive mindenkinek szeretne nyújtana valamit, legyen az kazuár, hardcore, konzol, mobilos, egyéb játék, ami megmagyarázhatja, hogy miért lehet még mindig viszonylag korai állapotban az „Electronic Arts Assassin’s Creedje”.
A Motive Montreal másik projektje viszont közel állhat ahhoz, hogy kész legyen: „Van egy nagy IP-nk és egy második projektünk, ami miatt izgatott vagyok, hiszen ezt három szenvedélyes ember szabadidejükben összehozott koncepciójából formáltuk. Lehetőséget adtunk nekik a prototípus elkészítésére, majd teret is kaptak az irodában, mert izgalmas volt. A többiek látták, hogy mi készül, és ők is csatlakozni akartak a fejlesztéshez. Most már egy teljes értékű projekt – az ilyen lehetőség az egyik előnye egy kisebb stúdió birtoklásának.”
Vajon a Motive mennyivel lenne előrébb, ha a Star Wars: Battlefront első részének kampányhiánya miatt az Electronic Arts nem húzta volna át őket a második rész sztorimódjának fejlesztésére? A kérdés, mint mindig, ezúttal is prózai…
Forrás: WCCFTech