Lesznek a játéknak olyan elemei, melyek majd megegyeznek az annak alapjául szolgáló asztali szerepjátékban látottakkal, a CD Projekt RED pedig azt is elmagyarázza, hogyan próbálják ezeket működésre bírni egy videojátékon belül.
A LastKnownMeal nevű YouTube csatornát futtató személynek lehetősége volt interjút készíteni Mike Pondsmith-szel (aki a Cyberpunk eredeti megalkotója és aktívan részt vesz a videojáték fejlesztésében is), a vele folytatott beszélgetésből pedig több érdekes részletre is fény derült.
Ilyen például az, hogy a játék mögött meghúzódó kulcsfilozófiák egyike, hogy a játékos által hozott döntéseknek következményei lesznek – épp úgy, ahogy az asztali változatban is – viszont ahhoz hasonlóan nem lesz karma rendszer. Pondsmith szerint a karma nem arról szól, hogy feketék, vagy fehérek a dolgok, hanem arról, hogy a tettek következményekkel járnak.
A karma szerinte sokszor nem határolható be sötét és fényes oldalra, sokszor a karma „úgy rúg seggen, ahogy nem számítasz rá” – mondta Pondsmith.
Lehetne azért kicsit konkrétabb, de ebből nagyjából az szűrhető le, hogy a The Witcher 3-hoz hasonlóan itt is próbálnak abba az irányba elmenni, hogy minél komplexebb döntéseket tudjanak a játékos elé állítani, és ne csak szimplán jó, vagy rossz irányú döntéseink lehessenek.
Forrás: LastKnownMeal