Milyen lett volna a Dead Space 4, ha lehetőséget kapott volna a Visceral Games?

Miután az Electronic Arts a mainstream felé való kanyarral elvágta a Dead Space-t a harmadik résszel (majd később a fejlesztőcsapatot is…), a Visceral azért reménykedett egy negyedik fő epizódra való felkérésben.

A Visceral a túlélőhorrorok között azért egy korrekt franchise-ot hozott össze a Dead Space-szel, aminek az első két része akár még ma is bőven megállná a helyét. A harmadik rész nem sikerült, és voltak tervek egy negyedik fő felvonásra is – erről beszélt az Eurogamernek Ben Wanat, a Dead Space kreatív rendezője:

„A koncepció az volt, hogy a fertőzött hajókat fosztogatva próbálsz napról napra túlélni úgy, hogy közben túlélőket keresel, a saját hajódat próbálod működésben tartani, és reménysugarat próbálsz találni az életre. A Dead Space 3 flotillás szekciója arra utalt, hogy milyen lett volna a non-lineáris játékmenet, és szerettem volna ebbe mélyebben menni.

Úgy terveztem, hogy az űrben kezdenél, például úgy, hogy néhány űrhajóromot követsz abban reménykedve, hogy alkatrészeket és üzemanyagot találsz, amivel a saját hajód Shock-képes lenne. Lassan összeállna benned a kép, hogy mi történt ebben a régióban, miközben hajóról hajóra küzdesz a Necromorphokkal.”

Nem vicc, ez egész érdekesen hangzik. Wanat egyedinek tervezte volna a hajók belseit, és újrabalanszolta/finomhangolta volna a fegyverkraftolást a Dead Space 3-ból. A Necromorphokra is volt ám terve: „Az a baj ezekkel a földhözragadt ellenfelekkel, hogy nem tudtak követni zero-g-ben (gravitációmentességben), amivel kevésbé voltak veszélyesek. Viszont ha lenne egy zero-g ellenfél, ami az ilyen folyosókon képes közlekedni, képes az űrben mozogni, majd elkapja a játékost, letépi a maszkját, végül felfalja az arcát? Szerintem jól szórakoznál…”

Wanat szerint meg lehetne csinálni a Dead Space 4-et, ha a költségek alacsonyak maradnak – már a befejezésre is utalt: „Képesek lennének a játékosok kijutni a Necromorph-apokalipszisből? Azt mondanám, hogy igen, de rosszul járnának. Néha jobb, ha az ördöggel maradsz…” Tehát az emberiség pórul fog járni. Jajj. Ja igen! A főszereplő? Ezt a végére tartogattuk: Ellie Langford lett volna!

Kérdéses, hogy az Electronic Arts vajon egyszer is esélyt fog-e adni Wanatnak, ha már a Visceralt bezárták…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu