Miután az Electronic Arts a mainstream felé való kanyarral elvágta a Dead Space-t a harmadik résszel (majd később a fejlesztőcsapatot is…), a Visceral azért reménykedett egy negyedik fő epizódra való felkérésben.
A Visceral a túlélőhorrorok között azért egy korrekt franchise-ot hozott össze a Dead Space-szel, aminek az első két része akár még ma is bőven megállná a helyét. A harmadik rész nem sikerült, és voltak tervek egy negyedik fő felvonásra is – erről beszélt az Eurogamernek Ben Wanat, a Dead Space kreatív rendezője:
„A koncepció az volt, hogy a fertőzött hajókat fosztogatva próbálsz napról napra túlélni úgy, hogy közben túlélőket keresel, a saját hajódat próbálod működésben tartani, és reménysugarat próbálsz találni az életre. A Dead Space 3 flotillás szekciója arra utalt, hogy milyen lett volna a non-lineáris játékmenet, és szerettem volna ebbe mélyebben menni.
Úgy terveztem, hogy az űrben kezdenél, például úgy, hogy néhány űrhajóromot követsz abban reménykedve, hogy alkatrészeket és üzemanyagot találsz, amivel a saját hajód Shock-képes lenne. Lassan összeállna benned a kép, hogy mi történt ebben a régióban, miközben hajóról hajóra küzdesz a Necromorphokkal.”
Nem vicc, ez egész érdekesen hangzik. Wanat egyedinek tervezte volna a hajók belseit, és újrabalanszolta/finomhangolta volna a fegyverkraftolást a Dead Space 3-ból. A Necromorphokra is volt ám terve: „Az a baj ezekkel a földhözragadt ellenfelekkel, hogy nem tudtak követni zero-g-ben (gravitációmentességben), amivel kevésbé voltak veszélyesek. Viszont ha lenne egy zero-g ellenfél, ami az ilyen folyosókon képes közlekedni, képes az űrben mozogni, majd elkapja a játékost, letépi a maszkját, végül felfalja az arcát? Szerintem jól szórakoznál…”
Wanat szerint meg lehetne csinálni a Dead Space 4-et, ha a költségek alacsonyak maradnak – már a befejezésre is utalt: „Képesek lennének a játékosok kijutni a Necromorph-apokalipszisből? Azt mondanám, hogy igen, de rosszul járnának. Néha jobb, ha az ördöggel maradsz…” Tehát az emberiség pórul fog járni. Jajj. Ja igen! A főszereplő? Ezt a végére tartogattuk: Ellie Langford lett volna!
Kérdéses, hogy az Electronic Arts vajon egyszer is esélyt fog-e adni Wanatnak, ha már a Visceralt bezárták…
Forrás: WCCFTech