Legalábbis abban az esetben, ha a Sony és a Microsoft a natív 4K-s felbontást célozza meg.
A Microsoft és a Sony még mindig azon vannak, hogy megvalósítsák 4K gaminget a konzolok világában. Ez elég húzós feladat, tekintve, hogy ez a felbontás mekkora erőforrásokat igényel, eddig pedig a legközelebb az Xbox One X került közel ehhez a célhoz, amely egyébként 6 TFLOP-os erővel rendelkezik. Az már más kérdés, hogy még ezen a konzolon is a legtöbb játék jóval 4K felbontás alatt fut.
Az AMD egyik mérnöke, Timothy Lottes úgy nyilatkozott az Edge magazinnak, hogy amennyiben legalább a PS4 grafikai szintjét a gyártók el szeretnék érni 4K és 30 FPS mellett a következő generációban, akkor a PS5-nek és az Xbox Scarlett-nek minimum 7.4 TFLOP-os teljesítménnyel kell majd rendelkeznie.
Azt viszont személyes megjegyzésként hozzátenném, hogy ez a kijelentés így nagyon csalóka és félrevezető. Ugyanis értelemszerűen egy konzolgeneráció váltásnál a felbontás mellett magasabb szimulációs komplexitást várnak az emberek (legyen ez magasabb szintű környezeti interakció, jobb mesterséges intelligencia, stb.), illetve szimplán szebb, részletesebb grafikát. Következésképp nem lehet azzal számolni, hogy a következő PlayStation csak 7.4 TFLOP-os lesz, mert akkor megragadnánk ugyanott vizualitás terén, max a felbontás lenne nagyobb – az pedig generációs ugrásnak nem igazán lenne nevezhető.
A másik, kritikus fontosságú tényező pedig az, hogy az új Xbox-szal már egyértelműen a 60 FPS-t akarja megcélozni a Microsoft, mint sztenderd képfrissítést. Erre utal a cég utóbbi időkben tanúsított mentalitása, miszerint minél több technikai innovációt és újszerű megoldást igyekeznek meghonosítani konzolokon, illetve erre utal Phil Spencer korábban tett nyilatkozata is.
Ebből kifolyólag azt a 7.4 TFLOP-ot akár nyugodtan meg is duplázhatjuk. Közel 15 TFLOP-ot viszont irreális lenne egy konzoltól várni, úgyhogy valószínű, hogy a következő generációban még ugyanúgy csak elvétve lesznek natív 4K-s címek.
Forrás: 3DJuegos