Menu

Átjuthat a „lejtőn” a következő konzolgeneráció?

Az Epic Games szerint képes lesz a következő konzolgeneráció túljutni a mélyponton a realitás elérése előtt.

Ezt itt el kell magyarázni az elején: az angolul az uncanny valley kifejezés magyarul úgy fordítható, hogy „a hátborzongató völgy”: ez egy olyan koncepció, amiben majdnem emberinek néznek ki a humanoid karakterek, de a játékosokban/nézőkben végül mégis undort kelt az eredmény. Ez a gondolatment Masahiro Moritól, egy japán robotikustól származik, és többek között a valós idejű, 3D-s számítógépes grafikára is már átültették. Nos, ezt a „völgyet” Kim Libreri, az Epic Games technikai főnöke szerint a VentureBeatnek adott interjújából kiindulva át fogjuk lépni:

„Most, amikor a demókat csináljuk, egy igazán izmos grafikus kártya kell ahhoz, hogy 60 FPS-en vagy VR-os frame rate-ekkel kirenderlhessük a teljes hajat/szőrzetet, de ha egy olyan karaktered van, akinek nincs szüksége egyedülálló hajszálakra, azt már tudod egy modern PlayStationön vagy Xboxon futtatni. Amikor elkezdünk a következő konzolgenerációba (vagy akármi is legyen ez) belenézni, ezt a „hátborzongató völgyet” át fogjuk lépni. Hogy ezeket a dolgokat kivitelezhesd, nem csak a technikai tapasztalatodról fog szólni ez az egész – idővel az mindenhol fel fog bukkanni -, hanem arról, hogy egy remek történetet adsz elő, ahol az emberek szeretnék, hogy az az arc is része legyen, és így érdekes dolgokat lehet csinálni.”

A Siren demó technológiáját, amit az Epic az idei GDC-n előadott, már el lehet érni az Unreal Engine 4.20-szal, és így ne lepődjünk meg, ha kicsit realsztikusabb embereket kapunk az ezzel készülő játékokban: „Majdnem mindenki, aki digitális emberi karakterrel rendelkezik a játékában, kiaknázza a Siren előnyeit. Az összes skinshade-eléses munka, amit a Sirennel végeztünk, a[z Unreal Engine] 4.20-ban ott van. Egy halom dolog van, amiről talán még nem beszélhetek. Mint mindig, az arcanimációsok és az arcmodellezők munkássága fejlődik. Szerintem elég izgalmas dolgokat fogsz látni a következő egy év során. Az Unreal Engine-t a forráskóddal együtt biztosítjuk – van olyan skin/bőrrel kapcsolatos dolog, amikről nem nyilatkozhatok, de láttam már igencsak lenyűgöző alkotásokat vele,” tette hozzá Libreri.

Szóval az Epic Games szerint komoly fejlődésre várhatunk. Vajon hihetünk-e nekik…?

Forrás: WCCFTech

Spread the love

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu