Az Unreal Engine 4-et nem csak egy játék erejéig fogja a CCP Games igénybe venni, hanem mostantól ez lesz a cég exkluzív fejlesztői készlete.
Az Eve Online fejlesztőinek összes eddig be nem jelentett játéka kizárólag Unreal Engine 4-et használ majd, jelentette be a CCP Games.
Itt a hivatalos sajtóközlemény a részükről:
A CCP Games, a vállalat, mely a mély és egyedi játékos-vezérelt űrhajós MMO, az EVE Online mögött áll, megerősítette, hogy az Unreal Engine 4 lesz ezentúl az exkluzív fejlesztői eszköze a CCP Games összes további be nem jelentett címének. A CCP elkötelezett az Unreal-t illetően, hiszen kiváló a stabilitását illetően, emellett gyorsan lehet vele prototípusokat készíteni és meglehetősen erős cross-platform támogatással bír, ebbe beleértve a már ismert és az új hardvereket.
A CCP fejlesztőcsapatai globális szinten használják ki az Unreal Engine 4 egyszerűen használható funkcióinak előnyeit, legyen szó akár a harmadik felektől származó rendszerektől, vagy a beépülő modulokról amik a hálózatot és a cross-platform támogatást javítják. A CCP fejlesztő átváltottak UE4-nek, legfőképpen az Unreal Editor miatt, mely jelenleg a legjobb megoldásokat kínálja a világítás, a renderelési megoldások, a talajformálás és a tervrajz prototípusának készítése terén.
„Ugyan a CCP Games használta már az Unreal Engine korábbi verzióit már több, mint 10 projektben, az Unreal Engine 4.20 masszív előrelépést nyújt”, mondta Bing XI, a CCP Shanghai egyik munkatársa. „Az UE4 a legutóbbi fejlesztéseivel, mint például a ProxyLOD mesh reduction eszköz, vagy a Niagara VFX szerkesztő azon funkciók között vannak, amelyek a videojátékfejlesztést egyszerűbbé teszik.”
Az Unreal Engine 4 használata a készülő játékokhoz lehetővé teszi a CCP számára, hogy a fejlesztők megoszthassák egymással az engine-nel kapcsolatos tapasztalataikat, és így pedig előre tervezzenek a jövőt illetően. Az UE4-nek köszönhetően ugyanis többek között az is lehetségessé válik, hogy meglehetősen könnyen átültessenek egyik platformról a másikra egy játékot.
„Az Epic Games-zel együtt dolgozni és az engine forráskódját használni – ami egyébként minden Unreal fejlesztőnek elérhető – nagyszerű mind az AAA, mind az indie stúdiók számára, hiszen nagy mértékű támogatás érhető el az engine-hez”, mondta James Dobrowski, a CCP London executive producere, kinek csapata egy be nem jelentett akció-MMO játékon dolgozik. „Az UE4 tervrajz rendszere lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan készíthessünk prototípusokat, illetve a pipeline rendszere segít, hogy a nagyszerű játékmenet létrehozására és a gyönyörű világok megteremtésére fókuszálhassunk.”
A CCP Games egyike az ipar nagyobb tagjainak, akik megbíznak az Epic Games UE4 motorjában, de ilyen például a Microsoft, a Sony és a Nintendo is, vagy akár azok az cégek, amelyek újafajta technológiákkal és élményekkel állnak elő, mint a Magic Leap és az Oculus.
„Tekintve, hogy az Epic is a saját engine-jét használja például az olyan játékok készítéséhez, mint a Fortnite, kiválóan mutatja, hogy mennyire bíznak a saját termékükben”, mondta Snorri Ármason, a Project Nova vezető rendezője a CCP Reykjaviktól. „Ez a termék kitolja a lehetőségeket a filmszerű renderelés terén és ez egy olyan dolog, amit a későbbi címeinkben szeretnénk megvalósítani.”
Állj készen az új játékokra, melyeket a CCP exkluzívan az UE4-gyel fejleszt.
Forrás: Gematsu