Jó, ha RPG-sedik egy játék, állítja a Techland

Úgy véli Adrian Ciszewski (a Techland kreatív főnöke), hogy ha RPG-s elemekkel rendelkezik egy játék, az jobban egymáshoz köti a játékost és a játékot.

Erről Ciszewski a GamesIndustrynak adott interjújában beszélt, ahol kifejtette, hogy a Dying Light 2 esetében miért „RPG-sítettek”: „Jobb kapcsolat van a játékos és a játék között, ha az részben RPG. Jobban kifejezheted magad, csinálhatsz valamit a karaktereddel/avataroddal. A döntések és a következményeik csak egy példája az RPG-s mechanikáknak, amiktől úgy érzed, hogy ez a te hősöd, a te karaktered… de [a Dying Light 2] továbbra is egy akciójáték. Ez kulcsfontosságú. A döntések és következmények mindig RPG-khez köthetőek, főképp a hardcore-akhoz, de a mi elképzelésünk más. Mi egy sandbox élményt alkotunk a játékmenet szemszögéből: vannak rendszerek, szabályok, korlátok, ilyesmik. A játékosok megértik majd, hogy képesek ezeket a dolgokat kombinálni a saját élményük megalkotásáért, és úgy gondoltuk, hogy ez működhetne történetileg.

Mi a döntésekkel és a következményeikkel úgy számolunk mint a játékmenet része, mint egy narratív sandbox, nem csak úgy, hogy kiválasztasz egy párbeszéd opciót egy jelenet során, amitől a sztori megváltozhat.”

Ciszewski szerint a szintek nem fognak nagyon sok problémát okozni, hiszen a játék zónáit másképp tervezték meg a Techlandesek: „Nem lesz lineáris az elsőtől a tizedig szintig – néha például közel lehet egy 1-es szintű terület egy 10-eshez. Véletlenszerűen benépesített dologról van szó, az ellenfelekhez kötődik az egész. Például a város egyik részében sok zombi lehet még napközben is, mivel nincsen ott egy élő ember sem, de ha felkelted a többiek figyelmét a helyszín iránt, nem lesz annyi zombi, és így a nehézségi szint is csökkenni fog. Rajtad múlik az egész, hiszen meglesznek az eszközeid ahhoz, hogy manipuláld ezt. Számunkra nem lehetséges egy lineáris megközelítés, hiszen te, a játékos, fogod megformálni az élményt.”

A Dying Light 2, amin a CD Projekt RED-től átszerződött ex-The Witcher 3-asok, vagy például Chris Avellone is dolgozik a narratíva tervezőjeként (pl. Fallout 2, Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights 2… – ezek köthetőek hozzá), elvileg 2019-ben fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu