Úgy véli Adrian Ciszewski (a Techland kreatív főnöke), hogy ha RPG-s elemekkel rendelkezik egy játék, az jobban egymáshoz köti a játékost és a játékot.
Erről Ciszewski a GamesIndustrynak adott interjújában beszélt, ahol kifejtette, hogy a Dying Light 2 esetében miért „RPG-sítettek”: „Jobb kapcsolat van a játékos és a játék között, ha az részben RPG. Jobban kifejezheted magad, csinálhatsz valamit a karaktereddel/avataroddal. A döntések és a következményeik csak egy példája az RPG-s mechanikáknak, amiktől úgy érzed, hogy ez a te hősöd, a te karaktered… de [a Dying Light 2] továbbra is egy akciójáték. Ez kulcsfontosságú. A döntések és következmények mindig RPG-khez köthetőek, főképp a hardcore-akhoz, de a mi elképzelésünk más. Mi egy sandbox élményt alkotunk a játékmenet szemszögéből: vannak rendszerek, szabályok, korlátok, ilyesmik. A játékosok megértik majd, hogy képesek ezeket a dolgokat kombinálni a saját élményük megalkotásáért, és úgy gondoltuk, hogy ez működhetne történetileg.
Mi a döntésekkel és a következményeikkel úgy számolunk mint a játékmenet része, mint egy narratív sandbox, nem csak úgy, hogy kiválasztasz egy párbeszéd opciót egy jelenet során, amitől a sztori megváltozhat.”
Ciszewski szerint a szintek nem fognak nagyon sok problémát okozni, hiszen a játék zónáit másképp tervezték meg a Techlandesek: „Nem lesz lineáris az elsőtől a tizedig szintig – néha például közel lehet egy 1-es szintű terület egy 10-eshez. Véletlenszerűen benépesített dologról van szó, az ellenfelekhez kötődik az egész. Például a város egyik részében sok zombi lehet még napközben is, mivel nincsen ott egy élő ember sem, de ha felkelted a többiek figyelmét a helyszín iránt, nem lesz annyi zombi, és így a nehézségi szint is csökkenni fog. Rajtad múlik az egész, hiszen meglesznek az eszközeid ahhoz, hogy manipuláld ezt. Számunkra nem lehetséges egy lineáris megközelítés, hiszen te, a játékos, fogod megformálni az élményt.”
A Dying Light 2, amin a CD Projekt RED-től átszerződött ex-The Witcher 3-asok, vagy például Chris Avellone is dolgozik a narratíva tervezőjeként (pl. Fallout 2, Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights 2… – ezek köthetőek hozzá), elvileg 2019-ben fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech