A Kojima Productions művésze nem egy egyszerű módon került be a Left Alive fejlesztőcsapatába.
Shinkawa alkotásait a Metal Gear Solid játékokból ismerhetjük már, és az a stílus vissza is köszön a Left Alive-ban, ahol karaktertervezőként működik közre a fejlesztésben. De hogyan is kötött ki a Square Enixnél? Erről Shinji Hashimoto beszélt a Gamescomon a DualShockersnek:
„Kojimát már régóta ismerem – hasonló korúak vagyunk, és hosszú ideje beszélünk egymással. Szerintem jó tíz éve ismerjük egymást, és ő olyasvalaki, akit igazán tisztelek az iparban. A játékokon túl én vezetem a Square Enix merchandising ágazatát is. Abban most nem vagyok érintett, de sokáig én figyeltem az akciófiguráinkra, amiket nem csak a saját [intellektuális] tulajdonainkból (Final Fantasy Kingdom Hearts, Dragon Quest) csinálunk, hanem néha second-party dolgokból is. Ha van egy olyan széria, aminek jó karakterei vannak, segítünk nekik az elkészítésben. Sok Metal Gear Solidos figurát csináltunk, és ennek részeként értelemszerűen együtt dolgoztunk Kojimával és Shinkawával. Kapcsolatot építettem velük, és bízunk egymásban.
Amikor függetlenek lettek, beszélgettünk, és felvetettem, hogy ha van időtök és ráértek, valamit csinálhatnánk együtt. Persze egy hirtelen ajánlattal előrukkolni, hogy Shinkawa dolgozzon egy játékon, nehéz lett volna, de mivel jó ideje kapcsolatban állunk egymással, végülis könnyű volt rábeszélni – az időzítés jól sült el!”
Hashimotót megkérdezte a DualShockers arról is, hogy Kojimát is bevenné-e a fejlesztésbe. A válasz nem rossz: „Most eléggé elfoglalt a saját játékával [a Death Strandinggel]. Nem hiszem, hogy lenne ideje más projekteken dolgozni, de ahogy mondtam, egész jó kapcsolatunk van, és talán a jövőben beszélhetünk erről.”
A Left Alive jelenleg PlayStation 4-re és PC-re készül, de később másra is megjelenhet – Toshifumi Nabeshima, a játék rendezője ugyanis nem zárta ki mondjuk az Xbox One verziót sem: „Az első küldetésünk az, hogy a lehető legjobb formában megjelenjen a PC és a PlayStation 4 verzió. Ha ez megvan, utánanézünk a többi lehetőségnek is.”
A Left Alivenak jelenleg nincs megjelenési dátuma, de a Square Enix talán pont a Tokyo Game Show-n (vagy esetleg a Sony TGS-t megelőző rendezvényén) beszélhet erről.
Forrás: DualShockers, DualShockers