Erre a kérdésre adott választ Jonathan Dumont, a játék kreatív rendezője.
Dumont az októberi hivatalos Xbox magazinnak adott interjújában mondta meg az inspiráció mibenlétét, de ebből a WCCFTech szerencsénkre idézi Jonathan gondolatait: „Azt próbáljuk kimondani, hogy nincsenek rossz döntések. Minden döntést te hozol meg, és mindegyik érvényes lesz. Talán megadják, amit keresel, de szerintem a legtöbbször az emberek próbálnak kedvesek, jók lenni, legalábbis így remélem. A szituáció alapján oké, ha döntesz – több történetszálunk van, de van egy fő közülük, amit elég alaposan egy görög tragédia inspirált, így megpróbáltunk téged olyan helyzetekbe rakni, amikor a választásai lehetőségeid kemények -, nem a hatás miatt, hanem mert érzésekkel teli helyzetek lesznek. Amikor egy olyan választást hoznak a világban, mi opciókat nyújtunk, így hazudhatsz, románccal próbálkozhatsz, vagy a párbeszédben megtámadhatod az embereket, így ezeknek azonnali következményei lesznek. Valamelyest tudod, merre kell a dolgokat irányítani, és néha hasznos, ha hazudsz valakinek, néha pedig nem – ennek felfedezése rajtad múlik. Nem próbáljuk megbüntetni a játékosokat – játszd a történeted, biztos vagyok benne, hogy a végén minden kialakul, de igazából minden szituációban megpróbáltuk azt, hogy valamilyen döntést hozz akár rövid, akár közép, akár hosszútávon, vagy esetleg kapcsolatot létesíts a karakterekkel. Nem arról szól ez az egész, hogy jó vagy rossz légy, hanem arról, hogy azt tedd, amit úgy érzed, meg kell az adott pillanatban tenned, és így eltérő eredményeket kapsz más játékosoktól.
Inkább arról szól, hogy itt egy nagy történetszál, és egy másik, ami személyes döntések meghozataláról szól – ezeknek a döntéseknek vagy azonnal, vagy később hatása lesz. Nem mindig egy frakció befolyásolásáról vagy a fő történetszálra való kihatásról szól, hanem sokkal inkább a saját, személyes utazásodról. Megpróbáltunk úgy tekinteni rá, hogy mi történne ebben a görög tragédiában, ha a főszereplő inkább ezt a döntést hozná meg, szóval inkább egy klasszikus történetelőadási szempontból néztünk rá egy rendszerrel kapcsolatos szemszög helyett, hogy sokkal természetesebbnek érződjön. Legalábbis mi így érezzük.”
Persze amíg nem játszottuk a játékot, nehéz véleményezni Dumont gondolatait. Az Assassin’s Creed: Odyssey október 5-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech