A Battlefield V után a Call of Duty: Black Ops IIII is beszélt a battle royale módjáról.
Az Activision/Treyarch duó az októberi számukban az idei Call of Duty-val foglalkozó, és azt címlapra rakó GameInformernek árulta el, hogy mi a helyzet a Blackout névre hallgató battle royale módról. Dan Buntingé, a Treyarch főnökéé a szó:
„A finomhangolt játékémény, az ideális, tökéletes formátum, amit a játékosok játszani fognak, ezek fontosabbak számunkra a játékosok számánál. Ezért nyolcvan játékossal nyitunk, de voltunk ennél többen is [a Blackoutban]. Amikor bétával indítunk el egy játékot, az valaminek a kezdete. Aktívan részt fogunk a közösségben venni, elfogadjuk a feedbacket, változtatunk, adaptálódunk, fejlesztjük a játékot a véleményekre alapozva. Sokminden történhet a játék első támadása (a megjelenés) után.” Szóval 80 játékos. Ez több, amit a Battlefield V Firestorm módja fel tud mutatni – erről külön beszámoltunk. Viszont kevesebb a PlayerUnknown’s Battlegrounds vagy a Fortnite: Battle Royale meccsenkénti 100 fős játékosszámához képest.
A Blackoutnak lesznek mesterséges intelligencia által irányított zombijai is, a járgányok között lesz egy helikopter (egy pilóta, négy utas), egy felfújható csónak (egy „sofőr” és három utas), egy ATV (egyvalaki vezet, és van egy utasnak is hely), illetve egy teherautó (itt is egy sofőr, négy utassal).
Százkilencvenöt gyors kérdésre is válaszolt David Vonderhaar, a Call of Duty: Black Ops IIII dizájnrendezője. Így megtudtuk, hogy nem lesznek egyedi játékok „úgy, ahogy mi gondolnánk rá”, lehetséges az osztottképernyős játék is (mivel ezt tesztelik), rövid időn belül ne számítsunk újabb Blackout pályákra, de később lehet róla szó, lazán tucatnyi új karakter is érkezhet majd az alapból levő kb. húsz után. Nem lesznek eseményhez kötöttek, csak akkor játszható karakterek köztük – de ezeken könnyebben meg lehet szerezni őket; a megnyitásuk karakterhez köthető küldetésekkel és a játékon belüli fejlődéssel történik, és nincs előnye annak, ha egy meghatározott karaktert használunk. Köztük lehet akár nem a Treyarch által fejlesztett Call of Duty-kból vendégszereplő (és lesz a Blackouthoz köthető köztük), és nem lesz platformexkluzív tartalom, illetve cross-play sem, és ne számítsunk külső nézetre.
A Raven Software által fejlesztett játékmód világán belül kozmetikus tárgyakat és öltözéket felvenni nem lehet, cserélhetünk vagy lophatunk is olyantól, akit megöltünk (akár küldetéshez szükséges dolgokat is), a zombik több, fénysugár által jelzett helyszínen jelennek meg, a biztonságos terület bár valamilyen szinten korlátozva van ebben, de eléggé véletlenszerű méretű lesz, az időjárás nem fog változni – kizárólag napos lesz -, lesz fall damage (úgyhogy ne essünk le tíz méter magasról), és lesz gyakorló lőtér is.
Lesz legalább egy közelharci (melee) fegyver is, főleg a zombik ellen, de nem lesz főhadiszállás (ami a WWII-ben is volt), és tervezik az emote-okat, de ezek nem biztos, hogy bekerülnek időben a játékba. Az a célja a Treyarchnak, hogy 60 FPS-sel fusson a játék, de még nem biztos, hogy ezt össze tudják hozni. A mobilos megjelenést „jó ötletnek”, a Blackout különálló játékként való értékesítését pedig „érdekesnek” nevezte Vonderhaar.
A Call of Duty hivatalos Twitter-fiókja több influencernek (közösséget befolyásolni képes, népszerű karaktereknek) kiküldött pár részletet a Blackout térképéből. Erről a CharlieIntel számolt be. Szóval megy a megjelenés előtti hype… eddig ennyi van meg a térképből.
A Call of Duty: Black Ops IIII, és vele együtt a Blackout mód is október 12-én jelenik meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re. A Blackout bétájának a menetrendje így zajlik: PS4 – szeptember 10-17, este hétkor kezdődik és ér is véget; X1 – szeptember 14-17; PC – early access rajt: szeptember 14. 19:00, amúgy szeptember 15., és itt is 17-én este hétkor ér véget.
Forrás: WCCFTech, DualShockers
3 teasers for Blackout…looks like the map pieces?
Full tweets from @PrestigeIsKey, @HollowPoiint, and @OGXRAYZ: https://t.co/2DOLeZFK6F pic.twitter.com/z5EpqA56Oy
— Call of Duty News • charlieINTEL.com (@charlieINTEL) September 4, 2018