Az Epic Games játékosmegtartó elképzelését át fogja venni a BioWare is.
A múlt héten a PAX West miatt mi is részletesebben megemlékeztünk az Anthemről, de még van ott, ahonnan az jött: Casey Hudson, a BioWare általános menedzsere a Twitteren valamelyest ellent mondott Michael Gamble (az Anthem vezető producere) nyilatkozatához képest. Gamble ugyanis azt mondta, hogy az Anthem befolyásolhatja a Mass Effect és a Dragon Age következő címeit. Igen ám, de Hudson megnyilvánulása eltérő:
„Valami furcsaság zajlik akörül, hogy az Anthem befolyásolja majd jövőbeli játékainkat. Természetesen amikor egy Dragon Age-et fogunk készíteni, az nulláról lesz megtervezve azon alapulva, hogy milyennek is kell lennie egy Dragon Age-nek. Ugyanez a helyzet a Mass Effecttel. Az Anthem egy sajátos dolog, ami sok mindenben egyedi a többi IP-nkhez képest. A játékdizájnt fogjuk előrevinni belőle csak, hiszen ez folyamatosan fejlődik.” Ettől függetlenül a Mass Effect és a Dragon Age is elmehet a kooperatív, élő szolgáltatásos stílus felé, amilyen az Anthem is lesz…
A PAX Westen a PCGamer meginterjúvolta Gamble-t és Mark Darrahot, az Anthem felelős producerét. „Az egyik probléma, ami a korábbi BioWare-es játékokkal kapcsolatban fennáált, hogy a spoilerek miatt nehezen beszélhetsz arról, hogy mit éltél át, de ha például megnézed a Fortnite-ot, ott egy erősen közösségi történetmesélés van (mint például a lila kocka, a rakéta, vagy a meteoresők). Az emberek megosztják ezt az élményt, hiszen tudják, hogy a többiek is látták ez(eke)t. Korábban nem volt meg a képességünk, hogy egy megosztott, közösségi szintű történetelőadással bíró élménnyel rendelkezzünk, és erről mind beszélgethessünk.
Megcsinálhatjuk, hogy az egyik karakterünkkel ha interakcióba lépsz, akkor elmondhatod neki, hogy láttad ezt a nagy lila kockát, amit megmutathatsz neki mozgás közben,” mondja Darrah. „És ezt megcsinálhatjuk úgy, hogy a játékosoknak nem kell 3-4-5-ki tudja mennyi hónapot DLC formájában várnia erre,” tette hozzá Gamble.
„Szóval alaposan tervezünk valamilyen szezonális, nagyobb tartalmat, de azon gondolkodom, hogy ennél többre van szükségünk. Szerintem amit az Epic Games a Fortnite-tal csinált, az olyan, amire mások még nem jöttek rá. Szezonjaik vannak – nagy, tíz hetes időszakok -, és ezen belül valamit „rászórnak” a játékra. Azt láthatod, hogy sok fejlesztő esetében ez a második szint hiányzik. Megvannak a szezonjaik, a ritmusuk, és azt mondják, hogy öt vagy hat dolgot csinálnak évente, de nincs meg az az extra bennük – na erre jött rá az Epic Games,” fejtette ki Darrah, hogy miként próbálják a Fortnite mintáját követni. „ Teljes tervünk van, talán még egy lehetséges harmadik réteg is. Abszolút megértjük, hogy az idő előrehaladtával az emberek elvesztik az érdeklődésüket, és csak azokat tudod megtartani, akik eléggé hardcore játékosok. Mi nem ezt akarjuk,” válaszolt Gamble.
Az Anthem február 22-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.