A harc „kőkemény, brutális akció lesz, határok nélkül” – állítják a fejlesztők.
A DOOM Eternalnál állítólag apait-anyait beleadnak majd a fejlesztők, hogy a 2016-os DOOM-ból is vérengzős, brutális belső nézetes harcot a négyzetre emeljék.
„ A DOOM Eternalban nemcsak az ellenfeleknél szeretnénk rátenni egy lapáttal, hanem a harcot is az előző részhez képest sokkal brutálisabba akarjuk változtatni, oly módon, hogy a játékost semmi sem fogja vissza.” – állítja Hugo Martin, aki Wolfenstein-játékokért is felelős volt.
„Persze, a DOOM Eternal attól még mindig DOOM, de hősünk új képeségekre tett szert, rövidebbek a távolságok az ellenségek között, és gyorsabb és agresszívabb is lesz a saját karakterünk, továbbá igyekszünk majd úgy alakítani a játékmenetet, hogy te legyél a kezdeményező. Új játékmechanizmusok is megtalálhatók tehát a DOOM Eternalban.”
A fejlesztő néhány példát is említett.
„Hány játékban tudsz a levegőben szlalomozva, a szörnyeket pofán találni, mintha csak gördeszkáznál? Ez tényleg hatalmas élmény lesz, különösen a rengeteg képességgel, amelyekről még nem is beszéltünk. A lényeg az lesz ezeknél a képességeknél, hogy minél gyorsabban csökkentsük a távolságokat és a pillanat töredéke alatt, közvetlen közelről mészárolni a szörnyeket.”