A GamerProfessionalsnak Marcin Przybylowicz, a Cyberpunk 2077 zeneszerzője elárulta, hogy változatos soundtrackkel készül, és szervesen kötődni fog a világhoz és a narratívához is.
„Egy teljesen eltérő világ, univerzum lesz [a The Witcher 3-hoz képest], és a zene céljai is… nos, nem teljesen eltérő a The Witcherétől, de azt már most elmondhatom, hogy a Cyberpunk [2077] zenéje nyíltabb lesz. Értelemszerűen 2077-ben játszódik, így elektromosság, technológia is lesz, ami miatt eltérő eszközök is lesznek, amik képesek a zene lejátszására – például személyes zenelejátszók, hangszórók a klubokban, magnók, ilyesmi -, és ezek nem voltak a The Witcherben. Szóval sokkal több zenei forrás lesz, ami sokkal szervesebben kötődni fog a világhoz és a játék narratívához mint a The Witcher esetében, hiszen abban a korszak (fantasy-középkor) miatt korlátozottabbak voltunk,” mondta Przybylowicz.
Hozzátette, hogy a Cyberpunk 2077 környezete lehetővé teszi a kísérőzenét is, ami nagy változás volt a CD Projekt RED hangokkal foglalkozó csapatának: „Zenei források esetében például lehet egy bárdbanda Novigradban, akik magával ragadó zenét adnak elő, és kb. ennyiben ki is merült a The Witcher. Nem tudtál tovább menni, mert nem lett volna helye a játék világában. Nem lett volna hihető. Az emberek nem fogadnák el Geralt történetének hátterében. A Cyberpunkkal eltérő a szituáció: a világ maga lehetővé teszi, hogy meghatározott kísérőzenét helyezzünk el, és ezt a világ „hangrétegének” részeként kezeljük. Ez számunkra hatalmas változás, és ez drámaian kihatott a munkánk mértékére is: sokkal jobban fel kellett készülnünk rá mint a The Witcher esetében.”
Elmondta még azt is, hogy a dinamikusan változó, a szituációkhoz adaptálódó zene is visszatér a Cyberpunk 2077-ben: „Megközelíted a gengsztert, szívsz egy slukkot az inhalálókészülékedből, beszélgetsz, és úgy tűnik, hogy a fegyvered előrántása nélkül véget is ér az üzlet, de aztán balul sülnek el a dolgok és lövöldözésre kerül a sor. Nem nagyon tér ez el attól, amit a The Witcherben csináltunk, mert számunkra kulcsfontosságú volt az adaptálódó zene. Például ha a végigjátszásodban megszerezted ezt a botot gyilkolás nélkül, akkor a tempóhoz viszonyulna a zene is. A rendszer úgy lett felépítve, hogy bármikor képes több helyzetre is reagálni. Például, ha egy játék megőrül, a zene leköveti, és ez, ha szükséges, a környezet hőmérsékletét is megemeli – ez érthető?”
Végül még elárulta, hogy van esély licenszelt zenére is a játékban (a rajongói soundtracken elgondolhatnának a lengyelek…): „Saját dalok esetében nem kell a licenszjogok megvásárlásával foglalkozni, mint például amit a Rockstar tett a Grand Theft Auto V-tel. Felmerült-e a Cyberpunk 2077 fejlesztése során, hogy a saját dalaink helyett licenszelünk másoktól? Ezzel részben nem vagyok kényelmes helyzetben. Majd beszéljünk erről fél év múlva!”
A Cyberpunk 2077 továbbra sem rendelkezik megjelenési dátummal.
Forrás: WCCFTech