Dan Houser, a Rockstar társalapítója a Vulture-nek elárult pár komolyabb részletet a Red Dead Redemption 2 fejlesztéséről.
Például azt is elmondta, hogy a fejlesztés során sokaknak 100 órás munkahete volt (ez napi átlagban 14 óra szabadnap nélkül… ha hat napra átlagolunk, akkor 16-nál járunk!). Mivel még 2010-ben a Rockstar San Diego fejlesztőinek feleségei arról írtak, hogy túlzottan leterhelik a férjeiket a Red Dead Redemption fejlesztése során, úgy tűnik, hogy a helyzet nem változott. Amúgy erre a Rockstar anno úgy reagált, hogy ”szomorúan értesültünk arról, hogy a korábbi alkalmazottai nem élvezték a munkát, illetve nem találták elég kreatívanak, és sok szerencsét kívánt nekik egy olyan munkakörnyezetben való elhelyezkedéshez, ami jobban illik a temperamentumukhoz és igényeikhez”.
A Red Dead Redemption 2-nek fél millió sornyi párbeszéde és háromszázezer animációja van, és a játékot elvileg 65 óra alatt lehet végigjátszani (és ebben még nincs is benne a novemberben elinduló Red Dead Online). Ez több is lehetett volna, ugyanis jó öt órányi tartalmat vágott ki a Rockstar! Az egyik ilyen elnyesett történetszál Arthur Morgan egyik szerelme lett volna, ami Houser szerint nem nagyon jött össze. Pár küldetéstől is búcsút vettek, mivel „technikailag nem működtek volna, vagy nem lettek volna jók – inkább haszontalannak tűntek”. Az egyik ilyen kivágott küldetésben Morgan egy vonaton lőtt volna le pár kincsvadászt.
A Red Dead Redemption 2 végleges forgatókönyvében csak a fő történet 2000 oldalt tartalmaz, a Rockstar állítólag 1200 színészt bérelt fel a motion capture folyamatához, hogy bedigitalizálják és a játékban felhasználhassák a mozdulataikat. Közülük hétszázan rögzítettek dialógust is, de ők mind a SAG-AFTRA alá tartoztak – az amerikai színészek szakszervezete amúgy sztrájkolt tavaly, és nem tudni, hogy a Rockstarnak meg kellett-e állítania a hangokkal, audióval kapcsolatos munkálatait emiatt.
Houser azt is elmondta, hogy szívesen megcsinálná a Red Dead Redemption 3-at is, de erre csak akkor kerülhet sor, ha „a Red Dead Redemption 2 jól teljesít, és ha úgy vélik, hogy vannak még érdekes mondanivalójuk”.
A Red Dead Redemption 2 október 26-án érkezik PlayStation 4-re és Xbox One-ra – az utóbbi Microsoft Store-os felbukkanásából megtudtuk, hogy 88,57 GB (!!!) fog kelleni neki a redmondiak konzolján, így a PlayStation 4-eseknek is kelleni fog nem is kevés hely a western-játék feltelepítéséhez…
Forrás: GameSpot, DualShockers