Palmer Luckey, az Oculus alapítója úgy gondolja, hogy messze van a technológia attól, hogy a VR mainstream legyen.
Luckey egy blogposztban osztotta meg gondolatait, és már maga a cím is elgondolkodtató: „Az ingyenes nem elég olcsó”. Szerinte a hardverértékesítés egy értelmetlen adat a virtuális valóság sikerének eldöntésében – helyette a játékosok lekötését kellene inkább figyelni, ami „a hetente bejelentkező emberek számát és az ő pénzköltésüket” takarja.
Luckey szerint az olcsó VR hardverrel kapcsolatos kísérletek bár megmutatták, hogy van kereslet rájuk, de hosszú távon nem kerülnek használatra, vagy nem nagyon vásárolnak szoftvert, játékokat hozzá az újdonsült VR-tulajok, ami az ingyenes, kartondobozos virtuális valóságos eszközökre vonatkozik – ezek Luckey szerint egy szekrény hátsó részében végzik, és nem sokat használnak a VR-iparnak, és ő úgy véli, hogy ez az „élmények minősége” miatt történik.
„Tovább mennék egy lépéssel, és bátran kijelentem: semelyik létező és hamarosan megjelenő VR hardver sem olyan jó ahhoz, hogy valóban mainstream legyen, még 0 dolláros áron sem. A fejlett világban mindenkinek adhatsz egy Oculus Riftet és egy PC-t, és a jelentős többségük a következő néhány hét, hónap során abbahagyná a használatot! Ezt a nagy mértékű, való világban elvégzett piaci tesztekből tudom, nem pedig saját kitalációból. […] Az ingyenesség továbbra sem elég olcsó a legtöbb embernek, mert nem a költségek fogják őket aktívan vagy passzívan vissza,” írja Luckey.
Az Oculus alapítója úgy véli, hogy a virtuális valóság piaca a következő két évben maximum ötven millió felhasználó lesz, és ehhez is „egy indokolatlanul nagy befektetési összeg” kellene, ami „jobb lenne, ha a probléma más részeire lenne költve”, ám továbbra is hisz a VR-ban.
Nagyon kemény gondolatok Palmer Luckey-tól…
Forrás: GamesIndustry