Project Atlas: az Electronic Arts felhő alapú játék-elképzelése

A Mediumon van egy igencsak terjedelmes blogposzt a Project Atlasról, amit Ken Moss, az Electronic Arts technikai főnöke írt.

Lefordítani nem lenne logikus (elég hosszú lett), de a lényeget összefoglaljuk – a Project Atlasszal könnyebb dolguk lesz a játékok környezetének megalkotásában. A mesterséges intelligenciának (MI-nek) nyújtott teljesítménnyel másodpercek alatt realisztikus hegységeket és azok környezeteit meg tudják csinálni például, köszönhetően egy mély neurális hálózatnak az MI-ben.

A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia arra is bevethető lesz, hogy olyan NPC-ket alkossanak, amik megkülönböztethetlenek lesznek az emberi interakcióktól, hiszen scriptek helyett dinamikusan fog reagálni a cselekedeteinkra. (Itt példaként a Maddent és a kommentátort említi a poszt.) Itt passzol egy idézet a posztból: „A mesterséges intelligencia a te játékmeneteddel dolgozik – a te szükségleteidre reagál.”

A Project Atlas az Electronic Arts szerint „natívan felhő alapú”, ez azt jelenti, hogy az engine szolgáltásait (renderelés, fizika, szimuláció) a felhős disztribúcióval is megcsinálják, így nem csak egy gépen (a mi konzolunkon, PC-nken, vagy akár okostelefonunkon) lesznek végrehajtva. Így például „hiperrealisztikus rombolhatóság” kerülhet be „az új HD játékokba, ami a valós élettől meg nem különböztethető lesz”.

Moss szerint napjaink korlátait (amiket például a memória, a processzor, a grafikai chip, a frame rate, a felbontás állít fel) a felhős szolgáltatások lassan el fogják törölni, így például nem csak 100-an játszhatnak egyszerre egy néhány tucat négyzetkilométeres területen, hanem „több ezren egy olyan térképen, ami több száz, több ezer négyzetkilométeres lesz egy olyan játékban, ami napokig, hetekig, vagy évekig tart valós szezonokkal és kampányokkal.”

Moss szerint a játékosoknak biztonságosabb lesz hamarosan új tartalmakat, modokat készíteni, amihez „egy felhőtámogató engine-re van szükség, ami észrevétlenül magába foglalja a szolgáltatásokat. Egy könnyen hozzáférhető játékbuildre és egy moddolható asset-adatbázisra [pl. textúrákra], egy közös piacra (ami megosztással és a játékosok alkotásaira szánt értékelési rendszerrel rendelkezik) van szükség” a poszt szerint, ami ma még nem létezik.

Ezekre mind rá fog gyúrni az Electronic Arts felhő alapú szolgáltatásrendszere. Mivel korábban a GameFly-t felvásárolták, ehhez már valami alapjuk is van. Ez a technológia a következő konzolgeneráció során rajtolhat talán el… vagy nem. Mindenesetre papíron ígéretes gondolatok ezek.

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu