Pedig annak idején még be is akarták perelni egy emulátor készítőit, most mégis a Magyarországon várhatóan 40.000 Ft-os áron boltokba kerülő retrokonzoljukhoz használnak majd fel egy open-source emulátort.
A Sony ráharapott a törpekonzolosdira, igaz, ezt a Nintendo, az SNK és a SEGA után tette csak meg – a PlayStation Classic, ami maximum 720p felbontásban fogja a képernyőnkön megjeleníteni a játékokat, az alábbi húsz játékkal érkezik a nyugati piacra (a japán kínálat eltérő!):
- Battle Arena Toshinden
- Cool Boarders 2
- Destruction Derby
- Final Fantasy VII
- Grand Theft Auto
- Intelligent Qube
- Jumping Flash!
- Metal Gear Solid
- Mr. Driller
- Oddworld: Abe’s Oddysee
- Rayman
- Resident Evil Director’s Cut
- Revelations: Persona
- Ridge Racer Type 4
- Super Puzzle Fighter II Turbo
- Syphon Filter
- Tekken 3
- Tom Clancy’s Rainbow Six
- Twisted Metal
- Wild Arms
Továbbá még azt is képtelenek voltak megoldani, hogy a widescreen formátumot támogassa a PlayStation Classic. Ez nyilván az emulátor kiválasztása miatt van, ugyanis az ePSXe 2.0 képes a widescreen felbontásra. Persze, ha saját szoftvert ír a Sony, és nem ennyire lusták, hogy felraknak a gépre egy emulátort, akkor talán meg tudnák oldani „natív módban” is a widescreent arra a húsz játékra, ami egyáltalán felkerült a Classic-ra.
Azt is elmondhatjuk, hogy melyik emulátort használja a Sony: a Kotaku kiderítette, hogy a PCSX ReARMedot alkalmazza a japán minikonzol. Ez egy nyílt forráskódú „elágazása” (amikor valaki a forráskódot véve továbbdolgozza a programot, azt így nevezik) a PCSX-Reloadednek, aminek fejlesztése 2000-ben kezdődött. Frank Cifaldi, a Video Game History Foundation (Videojáték-történelem Alapítvány) alapítója a Twitteren ezt írta: „A PlayStation Classic a PCSX-et, egy nyílt forráskódú emulátort használ. A „kevés tudással rendelkező” emberek ebben frusztrációt képzelhetnek el, de itt a valóság: ez elismeri, hogy egy „amatőr” emulátor lehet olyan elfogadott mint egy „hivatalos”, sőt, többször jobb is!”
Cifaldi azt is kiemelte, hogy a Sony korábban megpróbálta a Bleem fejlesztőit beperelni. Az ügy 1999-től 2002-ig tartott, és a Sony ezt elbukta, igaz, a Bleem cége a jogi költségek miatt megszűnt. A Bleem amúgy egy olyan emulátor volt, amivel a PC-n játszhattunk PlayStation 1-es játékokat. A SEGA Dreamcaston a Bleemcast segítségével tehettük ezt, de mindössze három játék kapott bootlemezes megjelenést – a Tekken 3, a Gran Turismo 2 és a Metal Gear Solid.
Tehát a lényeg az, hogy a Sony két évtizede a PlayStation életének vége felé pereskedett egy emulátor miatt, majd ugyanazt a konzolgenerációnak nem épp a legsikeresebb címeit (ugyanis mi csuklóból kiráznánk egy jobb 20-as listát… miért csak 20 játék?) egy emulátoron keresztül értékesíti újra pénzért. A vicc? A PlayStation Portable és a PlayStation Vita is szinte gond nélkül elfuttatja a PS1-es címeket… úgyhogy a végére itt egy videó/gif a december elején megjelenő PS Classic kezelőfelületéről.
Forrás: DualShockers, Kotaku
The PlayStation Classic uses an open source emulator, PCSX. Lesser educated people might see this as a cause of frustration, but here’s the reality: it’s an acknowledgement that an „amateur” emulator can be just as valid as an „official” one (and they’re usually better!). pic.twitter.com/zJztoiYiwT
— Frank Cifaldi (@frankcifaldi) November 8, 2018