Eredetileg Dark Souls-klón lett volna a Diablo 4?!

És egyáltalán most akkor mi a helyzet vele?! Készül?!

A Kotaku egyik írója, Jason Schreier alaposan utánanézett a Blizzard terveinek, és eléggé meglepő eredményre jutott.

Schreier 11, jelenleg is ott dolgozó vagy ex-Blizzard alkalmazottal beszélgetett, és az összkép számára az, hogy bizonytalan helyzetben van a csapat. Ezt a Diablo 4 újrakezdése is alátámasztja: az első változat fejlesztését 2013 végén, 2014 elején, tehát a kurrens-gen konzolpáros, a PlayStation 4 és az Xbox One piacra kerülése után kezdték el, miután a Diablo III második kiegészítőjét törölték. Ez a Rise of the Necromancer volt, amiből végül Diablo 4/Project Fenrir lett. Úgy érezték akkortájt a stúdióban, hogy elbaltázták a D3-at, és inkább a következő fő felvonás fejlesztésével próbáltak volna „előremenekülni”. (Pedig a Reaper of Souls kiegészítő javított a játékon, nem is keveset.)

A Hades projektnév alatt futó Diablo 4 első elképzelése a Blizzard-féle Dark Souls lett volna: gótikus, kihívást nyújtó akciójáték, váll feletti kameranézettel. Sajnos ez „nem alakult úgy, ahogy gondolták”, ami miatt 2016-ban a fejlesztést újrakezdték egy új rendezővel: Josh Mosqueira helyét Luis Barriga vette át, és alatta a sorozat alapjaihoz való visszatérés a kulcsgondolat. Izometrikus kameranézet, illetve egy új, „a sötétséget átkaroló” művészeti stílus jellemzi a Diablo 4 rebootját, ami így a Diablo III-tól eltér – nem lesz olyan színes, hanem sötétebb, realisztikusabb, „gusztustalan” irányt vett fel. A hátulütője az egésznek az, hogy a fejlesztés korai állapotban van: legalább 2020-ig biztosan nem fog megjelenni, és addig eldönti a Blizzard, hogy az online integráció és monetizáció párosával mit kezdjenek. Vannak tervek „MMO-light” elemekre: a küldetések előtt egy központi hubban találkozhatunk majd más játékosokkal, ha ez bekerül a játékba.

Az Activision egyre erősebb befolyással van a Blizzardra (ne feledjük: az Activision Blizzard név nem véletlen – egy háztető alatt van a két cég!), és talán pont ennek köszönhetjük a gyakrabb játékkészítést, így többek között a Diablo Immortalt is, amit egy, a Diablo 4-étől eltérő csapat fejleszt, és állítólag a Warcraft is kapni fog egy mobilos játékot, ami a Niantic/Nintendo Pokémon Go-ját fogja imitálni. (Azt hogyan is fogják összehozni? Nézd, találtam egy új ork harcost a válladon…?)

Szóval a helyzet jelenleg körülményes: az Activision egyre erősebben késztetheti a Blizzardot a játékkészítésre (ezért is vannak a mobilos címek „minden Blizzardos IP-vel” gondolat a terítéken), és a Diablo 4 restartja sem segített nekik. A minőség és a mennyiség nem egymáshoz köthető minden alkalommal – a játékok esetében pedig ez kifejezetten érvényes!

Forrás: WCCFTech, DualShockers

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu