És egyáltalán most akkor mi a helyzet vele?! Készül?!
A Kotaku egyik írója, Jason Schreier alaposan utánanézett a Blizzard terveinek, és eléggé meglepő eredményre jutott.
Schreier 11, jelenleg is ott dolgozó vagy ex-Blizzard alkalmazottal beszélgetett, és az összkép számára az, hogy bizonytalan helyzetben van a csapat. Ezt a Diablo 4 újrakezdése is alátámasztja: az első változat fejlesztését 2013 végén, 2014 elején, tehát a kurrens-gen konzolpáros, a PlayStation 4 és az Xbox One piacra kerülése után kezdték el, miután a Diablo III második kiegészítőjét törölték. Ez a Rise of the Necromancer volt, amiből végül Diablo 4/Project Fenrir lett. Úgy érezték akkortájt a stúdióban, hogy elbaltázták a D3-at, és inkább a következő fő felvonás fejlesztésével próbáltak volna „előremenekülni”. (Pedig a Reaper of Souls kiegészítő javított a játékon, nem is keveset.)
A Hades projektnév alatt futó Diablo 4 első elképzelése a Blizzard-féle Dark Souls lett volna: gótikus, kihívást nyújtó akciójáték, váll feletti kameranézettel. Sajnos ez „nem alakult úgy, ahogy gondolták”, ami miatt 2016-ban a fejlesztést újrakezdték egy új rendezővel: Josh Mosqueira helyét Luis Barriga vette át, és alatta a sorozat alapjaihoz való visszatérés a kulcsgondolat. Izometrikus kameranézet, illetve egy új, „a sötétséget átkaroló” művészeti stílus jellemzi a Diablo 4 rebootját, ami így a Diablo III-tól eltér – nem lesz olyan színes, hanem sötétebb, realisztikusabb, „gusztustalan” irányt vett fel. A hátulütője az egésznek az, hogy a fejlesztés korai állapotban van: legalább 2020-ig biztosan nem fog megjelenni, és addig eldönti a Blizzard, hogy az online integráció és monetizáció párosával mit kezdjenek. Vannak tervek „MMO-light” elemekre: a küldetések előtt egy központi hubban találkozhatunk majd más játékosokkal, ha ez bekerül a játékba.
Az Activision egyre erősebb befolyással van a Blizzardra (ne feledjük: az Activision Blizzard név nem véletlen – egy háztető alatt van a két cég!), és talán pont ennek köszönhetjük a gyakrabb játékkészítést, így többek között a Diablo Immortalt is, amit egy, a Diablo 4-étől eltérő csapat fejleszt, és állítólag a Warcraft is kapni fog egy mobilos játékot, ami a Niantic/Nintendo Pokémon Go-ját fogja imitálni. (Azt hogyan is fogják összehozni? Nézd, találtam egy új ork harcost a válladon…?)
Szóval a helyzet jelenleg körülményes: az Activision egyre erősebben késztetheti a Blizzardot a játékkészítésre (ezért is vannak a mobilos címek „minden Blizzardos IP-vel” gondolat a terítéken), és a Diablo 4 restartja sem segített nekik. A minőség és a mennyiség nem egymáshoz köthető minden alkalommal – a játékok esetében pedig ez kifejezetten érvényes!
Forrás: WCCFTech, DualShockers