Menu

V-Rally 4 – Hullagyalázás

TESZT – Teljesen értelmetlen volt feltámasztani a V-Rally franchise-ot. Jobb lett volna, ha a Kylotonn, akiknek nem nagyon akaródzik igazán minőségi játékot összehozniuk, inkább valami mást csinál, mert bár tény, hogy sosem volt olyan profi széria a V-Rally, a 4-et mindhárom rész lemossa a pályáról kb. az első kanyarban…

 

Tizenhat éve volt, hogy a V-Rally 3 megjelent PlayStation 2-re és Game Boy Advance-ra (ezt egy évvel utána az Xbox, majd másféllel a PC port követte), úgyhogy a Bigben Interactive már-már érthetetlen, hogy miért támasztotta fel a sorozatot. (Nos, hogy az eredetiket fejlesztő Eden is francia volt? Köszönöm, nincs több kérdésem…)

home

Első kör

A játék tutoriallal nyit. Már itt az élet értelmén gondolkodtam, mert a kezelés véleményem szerint botrányos. A V-Rally 2-t ugyanis tizenéves koromban 100%-ra végigjátszottam PS1-en, és ott megszoktam, hogy az árkád vezetési stílus stabil volt. A 3 bár kimaradt (importálnék én szívesen egy lemezt külföldről, de nincs kedvem fél évet várni, hogy a Magyar Posta kihozza), de a 4 szerintem részeg. Egyszer egy minimális mozdulatra durván fordulok, másszor meg szinte lehetetlen bekanyarodnom. Ez pedig egy versenyzős, vagy, ebben az esetben rally játéknál halálos bűnnek kezelhető, és nem hiszem, hogy én vagyok a balfasz. A kezelési modell katasztrófális. A Colin McRae Rally 2.0 2000-ből körberöhögi a V-Rally 4-et.

4a21194f934b4126a375d1a47c901ac1

Második kör

A játéknak nulla licensze van, szóval a WRC-t, a rallycross-t (legalábbis hivatalosan, mert megoldották V-Rally Cross néven), az ilyesmit el lehet felejteni. Van helyette Hillclimb, meg Extreme-Khana, ami a Gymkhanát imitálja. Imitáció a helyszínek esetében legalábbis nincsen, mert valamelyest van változatosság: Románia, Kenya, Japán, Malajzia, Bolívia, Kína, Amerika útjai várják, hogy rójuk azokat, és be kell ismerni: annyira azért nem néz ki gányul a V-Rally 4.

Van karrier mód is, ami a 2-höz képest (ehhez fogom hasonlítani, mert szerintem AZ volt a franchise csúcspontja) eltérő – van egy kis zsebpénz, abból tessék versenyszemélygépjárművet vásárolni. A karriermód kizárólag pénzről szól, hogy aztán abból felvásárolhassuk a többi autót – felépítés tekintetében nincs miről beszélni, de ez a 2-ben is így volt. (Ott három fő mód volt – Championship ponttól ponttig, Arcade, ahol nem a többnyire körpályás versenyek megnyerése számított, illetve… na jó, most előtúrom a játékot és megnézem, Trophy, ahol a körpályás versenyek összideje számított a végén, és mindennek három nehézségi szintje volt.) Amúgy szerintem a Kylotonn igazán megtehette volna, hogy minden kategóriában biztosít egy autót, hogy ne nekünk kelljen a véletlenszerű eseményekből grindolni, amiből a csapatunkat is fizetni kell – ezzel próbálja játszatni magát a V-Rally 4: bár pénzből sosem lesz hiány, de nem mindig lesz elég arra a következő autóra, mert a csapattagok, akikkel semmilyen viszonyunk nem lesz, és így feleslegesnek érződik a jelenlétük, tartják a markukat. Unalomba fullad az egész, amin nem segít az, hogy mindig egy dal van a karriermód menüjében (és szerintem maga a kezelőfelület is silány). Az Online Hub legalább több pénzt ad, de ott folyamatosan változtatják az élő eseményeket.

sss n64g.1920

Harmadik kör

Olyan mértékben ostoba mesterséges intelligenciája van a V-Rally 4-nek, amiben semmi logika nincs. Például a V-Rally Cross versenyek néhol faék egyszerűek, de néha az egyik AI kocsi úgy véli, hogy megszorongat. A ponttól pontig futamokon (ahol egyedül rally-zunk) pedig néha egyszerűen lehetetlen időket állít elénk a gép. Most nem azért, de a 2-ben volt kihívás, és eközben hibázni is lehetett, mert a szervízben ki lehetett javítani a kocsit. Ezért is jobb, ha osztott képernyős multit játszunk, mert az online maga nem olyan nagy kunszt, az az abszolút minimumnál többet nem hoz. Technikailag a 30 FPS-t kell megszoknunk konzolokon, úgyhogy itt is szerintem van egy kis visszalépés, a hangokra meg nem nagyon tudok semmit sem mondani, olyan átlagosak.

Finish

Másfél nap töprengés után végre sikerült rájönnöm arra, hogy miként mondjam el, hogy mennyire nem ajánlom ezt a játékot. Kap egy ötöst, amit az osztott képernyős multi és a V-Rally Cross miatt ér el, de például nincsen pályaszerkesztő, ami a 2-ben volt. Őszinte leszek: ebből a játékból hiányzik a lelkesség, és ez a végeredményen érződik is. Ha 16 év után így feltámasztanak egy franchise-ot egy új résszel, AZ NEM JÓ. A Tony Hawk’s Pro Skater 5 is 13 évvel jött ki a 4 után, és az is brutálisan gyenge lett.

Szóval ezt a játékot maximum 3-4 ezer forintért ajánlom megvenni, mert a látvány mellett gyenge kezelőfelületet és kezelést, továbbá egy olyan rallyjátékot kapunk, aminek nincs sármja. Ennél a Milestone Gravelje is jobb. Tessék azt játszani, ezt meg a boltban hagyni.

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ V-Rally Cross
+ Hillclimb
+ Osztott képernyős multi

Kontra:

– A karriermód önmagában negatívum
– A mesterséges intelligencia két véglete
– A kezelési modell


Kiadó: Bigben Interactive

Fejlesztő: Kylotonn

Stílus: rally

Megjelenés: 2018. szeptember 6.

TESZT - Teljesen értelmetlen volt feltámasztani a V-Rally franchise-ot. Jobb lett volna, ha a Kylotonn, akiknek nem nagyon akaródzik igazán minőségi játékot összehozniuk, inkább valami mást csinál, mert bár tény, hogy sosem volt olyan profi széria a V-Rally, a 4-et mindhárom rész lemossa a pályáról kb. az első kanyarban...   Tizenhat éve volt, hogy a V-Rally 3 megjelent PlayStation 2-re és Game Boy Advance-ra (ezt egy évvel utána az Xbox, majd másféllel a PC port követte), úgyhogy a Bigben Interactive már-már érthetetlen, hogy miért támasztotta fel a sorozatot. (Nos, hogy az eredetiket fejlesztő Eden is francia volt? Köszönöm, nincs több…
Vérgyenge Rally Négy.

V-Rally 4

Játékmenet - 5.3
Grafika - 7.2
Fizika - 3.3
Zene/Audio - 6.2
Hangulat - 3

5

KÖZEPES

Vérgyenge Rally Négy.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu