Menu

RIDE 3 – Lórájdősz

TESZT – A RIDE 3 szerintem a Milestone egyik legjobb játéka a WRC 3 óta (és az már hat éve volt), leszámítva talán a Gravelt. Bár tény, hogy lehetne még jobb is, messze elveri a MotoGP 18-at, így talán jobban állna az olaszoknak, ha nem licenszes játékokat csinálnának.

 

Az Unreal Engine 4-re való váltással a Milestone végre megcsinálta a teljes váltást a saját, már-már ócska engine-jéről az Epic Games engine-jére, és ezzel talán egy komoly előrelépést lehetne a fejlesztőktől elvárni. Ennek első lépése lehet talán a RIDE 3.

I

A szokásos tutorial verseny után itt is lehet karaktert létrehozni, de eléggé kevés preset van (ha jól emlékszem, 5 per fej, szakáll és haj), ám talán az, hogy az „otthoni” öltözékünket is beállíthatjuk, az talán túlzás.

Mindenesetre ezúttal igencsak nagy szabadságot kapunk, és akár „iskolába” is mehetünk – az összes teszt aranyra teljesítése (adott idő alatti teljesítés vagy adott előnnyel való győzelem a pálya elhagyása/az ellenfélnek való ütközés nélkül), ahogy az adott kategória alkategóriája (vagy ahogy hívják, magazinja) extra motort ad. Nekem egy kicsit csalafinta helyzetem volt, ugyanis kapásból mind a három DLC megvolt (azért ez már kicsit nevetséges szerintem…), így többször is alapból volt járgány, amire ráülhettem, és persze ezúttal is jelentős többségüket (kivéve például az R7-eseket) tuningolni is lehet.

Szóval van több kategória (superbike, supersport, naked, supermoto), és a motoroknak egyedi PP értékelése van, amivel limitálja a játék, hogy melyiket használhatjuk (pl. van olyan, ahol 300-400 közötti PP-jűeket lehet csak használni), de szerintem néhol túl magas értékelést kapott egyik-másik, és egy gyengébb, kisebb PP-s mocit feltuningolva sokkal jobban be lehet vetni az adott futamon, ami akár esőben, vagy éjszaka is lezajlhat (< na ez a szó talán nem is létezik a magyar nyelvben…).

Tuning – mivel gyorsan kell ezt a valamit megírnom (indoklás ezúttal nincs), tényleg nem megyek részletesen bele és csak két oldalban limitálom az egészet: a motortól kezdve a váltón át a felfüggesztésig és gumiig sok mindent lecserélhetünk (kinézeti tuning is van), de szerintem az nem jó ötlet, hogy mindegyik kategóriának, motornak ugyanazt lehet tuningolni ugyanazért az árért.

II

A versenyek között van még gyorsulási futam is, ami bár nekem nem jött nagyon össze (az első sebesség során mindig túl kövér a gáz), de a legtöbbje egész korrekt, bár az időmérő futamok (adott időn belül teljesíteni egy kört/szakaszt, és arany/ezüst/bronz van, ahogy másutt is, ezalapján kapjuk a reputációt a szintünkre, a kreditet, és lehet grindolni is, ami bizony talán hiba…?) ötletesek, lehetett volna belőlük több is.

Itt a második oldal tetején akkor kiemelném, hogy a nehézség kicsikééét talán tüskés. Na nehogy már csak nekem volt olyan, hogy a „suli” időmérők egyikét elsőre két tizeddel az arany szint alatt hoztam, egy másikat meg csak huszonhatodszorra sikerült úgy, hogy közben kétszer is EZREDRE ugyanazt az időt toltam be, ami a szint volt (24 másodperc kereken)? A futamok esetében is ezt véltem felfedezni: néhol az MI elég jó (és itt is százalékosan be lehet lőni ezt, van rewind is korlátlanul, továbbá a szokásos segítségek is jelen vannak a fékrásegítéssel, helyes ívvel, ilyemsivel), néhol meg eszméletlenül lassú. Furcsa!

Grafikailag egész korrekt a cucc, és 60 FPS-t vélek felfedezni PlayStation 4 Pro-n. Na ez az, amit 2018 végén ELVÁRHATUNK. És most az a szokásos UE bug sincs itt, hogy az orrunk előtt tölti be a textúrákat! Nincs olyan sok töltési idő sem. Hangokban is korrekt a játék, bár tény, hogy ami van háttérzene, az átlagos (és verseny közben nincs), de a motorok eléggé ütős hanggal rendelkeznek. A fizika is szerintem jó, és most megfigyeltem, hogy itt igencsak fontos, hogy időben kezdjünk fordulni, vagy egyszerűen kifutunk az útról – meg kell tanulni rendesen vezetni, és ez szerintem frankó dolog.

III

Úgyhogy bár nem lesz olyan 8-as értékelése a RIDE 3-nak, szerintem egy jószívű 7,5-et megérdemel, és ezt full vakon adom neki, nem tudom, mit adtak neki mások, mert mind mondottam, ez most rohamtempóban íródik. Az online talán nem fog gyorsan meghalni, de offline dugig van tartalommal, de az MI furcsasága, a grindolás könnyű lehetősége (még csak le sem százalékolja az ismétlés után kapott reputációt/kreditet!), és a tuning valamelyest kidolgozatlansága miatt jut csak 7,5-re. Ennyit viszont megér. A RIDE 1 és 2 után örülök, hogy idén a Gravel mellett még egy elfogadható játékot csinált a Milestone. Emelem kalapom – a The Council-finálé és a Darksiders 3 után esélyes, hogy visszatérek Tenerifére, mert ott, vagy Finnországban 280-nal száguldani élvezet.

-V-

Pro:

+ Szabadság, változatosság, tartalom
+ Kezdők is elkezdhetik
+ Korrekt frame rate és töltési idők

Kontra:

– Talán a mesterséges intelligencia itt-ott túl könnyű, máshol túl nehéz?
– Elég könnyű grindolni (hát még a DLC-s motorokért, amiből túl sok van)
– A tuningot jobban is kidolgozhatták volna…


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: motorverseny

Megjelenés: 2018. november 30.

TESZT - A RIDE 3 szerintem a Milestone egyik legjobb játéka a WRC 3 óta (és az már hat éve volt), leszámítva talán a Gravelt. Bár tény, hogy lehetne még jobb is, messze elveri a MotoGP 18-at, így talán jobban állna az olaszoknak, ha nem licenszes játékokat csinálnának.   Az Unreal Engine 4-re való váltással a Milestone végre megcsinálta a teljes váltást a saját, már-már ócska engine-jéről az Epic Games engine-jére, és ezzel talán egy komoly előrelépést lehetne a fejlesztőktől elvárni. Ennek első lépése lehet talán a RIDE 3. I A szokásos tutorial verseny után itt is lehet karaktert létrehozni,…
Így kell egy korrekt játékot készíteni motoros témában: változatosság, tartalom, addikció.

RIDE 3

Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.3
Fizika - 7.5
Zene/Audio - 8
Hangulat - 7.5

7.5

Így kell egy korrekt játékot készíteni motoros témában: változatosság, tartalom, addikció.

User Rating: 4.68 ( 2 votes)

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu